Vasco Consult ververst branding en kernwaarden

02 oktober 2020 Consultancy.nl

Drie jaar na de lancering heeft Vasco Consult zijn merk, logo en kernwaarden ververst. “Laten zien wát we doen, en hóé we het doen. Zo gaan we door met de volgende fase van ons bedrijf”, zegt marketingmanager Ilse Koolhaas.

De marketingmanager doelt met de volgende fase op de groeiambitie die Vasco Consult heeft voor de komende jaren. Het jonge kantoor zag eind 2017 het levenslicht nadat het werd opgericht door Ruben Uppelschoten, en sindsdien met 21 medewerkers is uitgegroeid tot een serieuze boutique-speler in het advieslandschap. De komende periode wil het bureau doorgroeien, zowel in omvang als de impact die het maakt bij opdrachtgevers.

Terwijl het adviesbureau “natuurlijk de impact van de coronacrisis voelt”, zo laat Koolhaas weten, komt Vasco Consult deze crisis als team door: “Wij hanteren een duidelijke strategie, waarin we naar binnen en buiten toe laten zien dat we blijven ondernemen. We hebben een sterke gedeelde visie – samen zijn we verantwoordelijk voor het resultaat van het bedrijf en iedereen draagt ​​zijn steentje bij. We doen het met ons allen, voor ons allen.”

De coronacrisis vormde de aanleiding voor het bureau om zijn merkstrategie onder de loep te nemen. “Het is tijd voor een verfrissing. Tijd om ons te onderscheiden van de massa”, zegt Koolhaas. Als uitkomst van een intern traject, waarbij onder meer oprichter Uppelschoten en verschillende adviseurs hun input leverden, zijn de vernieuwingen doorgevoerd.

Vasco Consult ververst branding en kernwaarden

Ten eerste is de slogan van het adviesbureau veranderd van ‘Mind the bridge, close the gap’ naar ‘Samen maken we het simpel’. Koolhaas licht toe: “Onze nieuwe tagline staat echt voor wat we doen.” Vasco Consult helpt klanten met businesstransformatie en procesmanagement, en hanteert een aanpak die zich kenmerkt door een “pragmatische en hands on” manier van werken.

“We werken samen met onze klanten aan concreet resultaat. Hoewel deze projecten complex van aard zijn, zijn de consultants van Vasco Consult bedreven in het voor klanten begrijpelijk en simpel maken van de verandering. Dat geldt zowel voor hun klanten als voor de klanten van hun klanten" Onze nieuwe slogan omvat dus precies wat we doen”, geeft Koolhaas aan.

Een tweede wijziging die is doorgevoerd zit hem in de kernwaarden. Naarmate het bureau is gegroeid is voor het team steeds duidelijker geworden wat het DNA van Vasco Consult precies behelst, zodoende kunnen de kernwaarden nu nog scherper worden neergezet. Koolhaas: “De kernwaarden geven aan wat wij belangrijk vinden aan de manier hoe wij ons werk doen. ‘We doen het nooit ten koste van’, ‘We doen het voor een ander’ en ‘We doen het voor succes’.”

Deze kernwaarden liggen verankerd in alles wat het bedrijf doet, van het werk bij klanten tot aan de werving. “Binnen deze waarden gaan wij kleur geven aan ons bedrijf, met als doel op te vallen tussen de massa.”

De komende tijd zal de rebranding verder zichtbaar worden.. Zo gaat het bureau persoonlijker naar buiten treden en zal Vasco Consult een persoonlijker gezicht krijgen door zijn mensen zichtbaar te maken. “Klanten schakelen natuurlijk de hulp in van Vasco Consult, maar willen ook weten met wie ze werken”, legt Koolhaas uit.

Ook in andere uitingen zal het opgefriste merk zichtbaar zijn. Vasco Consult is ruim een jaar geleden als hoofdsponsor verbonden aan de Nederlandse waterpolodames. “Een reden voor deze keuze is dat Vasco Consult een sterke mening heeft over diversiteit. Bewust kiezen om hierin ook daadwerkelijk verantwoordelijkheid te nemen, zal de komende tijd nog zichtbaarder worden.”

Dat geldt volgens Koolhaas ook binnen de eigen organisatie: “een fijne werkplek, waarin iedereen kansen kan grijpen én creëren. Juist in deze tijd hechten we daar veel waarde aan.”

Een duidelijke keuze voor een vernieuwde strategie dus van Vasco Consult. De vele reacties op de lancering beloven in ieder geval veel goeds.

More on: Vasco Consult
Netherlands
Company profile
Vasco Consult is a Netherlands partner of Consultancy.org