Wijnand Heijnen en Johan Fiddelaar over hun eerste jaar Conclusion
Wijnand Heijnen en Johan Fiddelaar hebben beiden deze zomer hun éénjarig jubileum bij Conclusion Implementation gevierd. Het duo blikt terug op hun tijd en werkzaamheden bij het bedrijf, hun bijdrage aan het team en hoe zij de afgelopen periode hebben ervaren.
Met een team van 70+ Business Consultants is Conclusion Implementation, onderdeel van zakelijk dienstverlener Conclusion, actief binnen de overheid en het bedrijfsleven. De werkmaatschappij maakt de verbinding tussen ICT en beleid en ICT en ‘de business’ en kan bogen op ruime expertise in onder meer agile en lean werken met een focus op leiderschap, prestatieverbetering en verandermanagement. (Lees ook: Conclusion Implementation: een integrale digitale transformatiepartner.)
Sinds ongeveer een jaar versterken Wijnand Heijnen en Johan Fiddelaar het team, beiden in de rol van Business Consultant. Heijnen heeft ruime expertise op het gebied van keteninformatisering in het sociaal domein en de zorg, terwijl Fiddelaar ruime ervaring heeft in het begeleiden van teams, uitvoeren van analyses en implementeren van verbeteringen.
Sterke match
Wijnand Heijnen heeft in zijn loopbaan uiteenlopende ervaring opgedaan. De voormalig Senior manager van EY zette zich de afgelopen circa tien jaar in voor onder meer Zorginstituut Nederland, M&I Partners, VNG Realisatie en Kwaliteitsinstituut Nederlandse Gemeenten.
Vanuit de sterke match die hij voelde, besloot hij zich medio 2019 aan te sluiten bij Conclusion Implementation. “Waarden die ik als persoon hoog in het vaandel heb, zoals een dienstverlenende houding, klantgerichtheid én het behalen van resultaten voor onze klanten, zijn primair voor Conclusion Implementation. Met deze gedeelde missie zijn wij deze samenwerking gestart”, aldus Heijnen.
Als Principal Consultant heeft Heijnen het afgelopen jaar vanuit Conclusion Implementation gewerkt aan verschillende interessante opdrachten. Zo werd hij ingezet als adviseur gegevensuitwisseling, schuldhulpverlening & beslagregister en ondersteunde hij het Inlichtingenbureau & BKWI. Hij waardeert de ruimte die hij kreeg om daarnaast interne opdrachten uit te voeren en het ecosysteem van Conclusion beter te leren kennen: “Dat maakte mij al snel nieuwsgierig hoe bijvoorbeeld applicatieontwikkeling en ICT-beheer plaatsvinden en vooral ook de schaal waarop dat gebeurt voor grote klanten zoals de NS en Royal FloraHolland.”
Johan Fiddelaar sloot zich eind 2018 aan bij Conclusion Implementation in de rol van Consultant. Daar greep hij de kans om als Product Owner aan de slag te gaan bij zorgorganisatie Zorg Diensten Groep met beide handen aan. In die rol was hij verantwoordelijk voor het bepalen van prioriteiten in de bouw van een nieuw systeem voor de uitvaartbranche. “Samen met twee andere collega’s werkte ik vanuit verschillende rollen aan de ontwikkeling van deze organisatie”, vertelt Fiddelaar, die tevreden terugkijkt op het geslaagde automatiseringstraject.
Naast dit traject heeft Fiddelaar zich de afgelopen periode ingezet als Bedrijfsanalist bij NS en is hij als Change Manager binnen het Conclusion Implementation-onderdeel ‘Applications Innovation’ verantwoordelijk geweest voor een veranderproces. Begin dit jaar werd hij als projectleider opnieuw binnen Zorg Diensten Groep ingezet, waar hij verantwoordelijk was voor plannen/doorlopen van drie ISO-audits op verschillende niveaus in de organisatie.
Persoonlijke ontwikkeling
Vooral de aandacht die wordt gegeven aan persoonlijke ontwikkeling van de teamleden is een belangrijk aspect waar hij bij Conclusion Implementation waarde aan hecht. Hij licht toe: “Mijn onlangs afgeronde opdracht was gefocust op een transformatievraagstuk. Vraagstukken binnen onze andere pijlers zoals leiderschap en prestatieverbetering zijn ook topics waarin ik mijzelf wil en kan ontwikkelen.”
Verder wijst hij op de diverse projectgroepen die binnen het bureau bestaan, die bijdragen aan de optimalisatie van de totale organisatie: “Momenteel ben ik betrokken bij een dergelijk project, dat naast dat het leerzaam is ook laat zien dat je niet alleen aandacht voor de klant moet hebben, maar ook voor de interne organisatie. Dit maakt ons een hecht en sterk team.”
Samenwerking
Heijnen benadrukt op zijn beurt de hoge mate van samenwerking die hij binnen het team ervaart: “In nauwe samenwerking met collega’s werken we aan nieuwe diensten voor nieuwe en bestaande klanten. Dat doen we in een kleine kerngroep bijvoorbeeld specifiek gericht op de zorg en in een breder verband in expertisegroepen.”
Tot slot legt hij uit dat iedereen altijd klaarstaat om elkaar te helpen. “Bijvoorbeeld als een collega vraagt om hulp bij de uitwerking van een artikel over digitale transformatie, of het meedenken tijdens sessies over toepassing van leiderschapsmethodieken vanuit de krijgsmacht voor ‘burgerlijke’ organisaties.”