Turner bestaat 25 jaar. Terugblik op het jubileumfeest
Adviesbureau Turner bestaat 25 jaar. Ter ere van het bijzondere jubileum werden medewerkers, relaties en alumni getrakteerd op een jubileumfeest.
Het evenement, dat werd gehouden op het landgoed van het bedrijf uit Leusden, werd afgetrapt door Jeroen Visscher, een van de managing partners van het adviesbureau. Visscher geldt tevens als een BN’er-consultant – vooral bekend vanwege zijn mediaoptredens tijdens voetbal WK’s en EK’s, waarbij hij op BNR Nieuwsradio de prestaties van het Nederlands elftal analyseerde. Visscher sloot zich in 2008 aan bij Turner, waar hij aanvankelijk fungeerde als practice leader van de onderwijstak, waarna hij in 2011 werd benoemd tot partner. De afgelopen acht jaar heeft Visscher mede leidinggegeven aan het advies- en interimbureau.
In zijn betoog presenteerde Visscher de rode draad langs 25 jaar Turner, die hij ophaalde uit gesprekken met een van de oudste klanten van het bureau. De rode draad in de historie van het bureau is volgens Visscher evident: strategie-executie. Marleen Lemmens (namens opdrachtgever Aon) en Turner-consultant Regina Kruisdijk, die als eregasten op het podium stonden, beaamden dat in hun ervaringen.
Vervolgens gingen de deelnemers onder leiding van Guus Wisse van het UMC Utrecht, Philippe Wits van verzekeringsbedrijf Lifetri en Timo Kos van TU Delft een innovatie-uitdaging aan. De deelnemers werden aangespoord om met een innovatieve oplossing te komen voor een complex vraagstuk, en na een serie pitches werd er één als winnaar gekozen. Dat team zal de komende maanden, samen met de TU Delft, het idee mogen gaan uitwerken.
Na een buffet en tijd om te netwerken, werd het programma vervolgd met de presentatie van ‘Team Turner’. Eerder dit jaar, verbond Turner zich als hoofdsponsor van het vrouwelijke topdivisie marathonschaatsteam van atleten Lisa van der Geest, Iris van der Stelt, Merel Bosma, Dieuwertje van Kalken en coach Jan-Martien van de Wetering. Het team is al drie jaar lang het beste marathonschaatsteam van ons land.
De dames toonden hun nieuwe schaatspakken – waarop het logo van Turner duidelijk te zien is op de voorkant. Patrick Eppink, vanuit Turner verantwoordelijk voor het sponsorschap: “Het team had de schaatsplank mee en het was erg leuk om te zien dat veel mensen de verleiding niet konden weerstaan om daar even op te stappen. Daarmee wordt het team voor onze eigen mensen en relaties meteen heel toegankelijk en dat willen we graag.” Het feest werd afgesloten onder het genot van een drankje en muziek van de feestband Mag Het Wat Zachter.
Turner heeft als missie het “duurzaam realiseren van financiële en operationele prestatieverbeteringen” van organisaties en daarmee van de mensen die er werken. Het adviesbureau werkt voor opdrachtgevers in zes markten: financiële dienstverlening, onderwijs, zakelijke advisering, gezondheidszorg, de (semi-)publieke sector en de mediabranche.