Michiel de Vries en Pieter Plaisier partner bij The AccelerationGroup

08 juli 2019 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

The AccelerationGroup heeft in het eerste halfjaar van 2019 twee partners toegevoegd aan de gelederen: Michiel de Vries en Pieter Plaisier.

Michiel de Vries is per 1 juli benoemd tot partner. Hij gaat zich richten op het opzetten van de Communication Strategy-praktijk en heeft de taak gekregen opdrachtgevers te helpen bij de communicatie rondom (complexe) veranderingen, corporate branding en reputatiemanagement. “Ik kijk ernaar uit om als ondernemer, adviseur en interim manager van toegevoegde waarde te zijn”, aldus De Vries. 

Als zelfstandig adviseur werkte De Vries de afgelopen jaren aan tal van communicatieopdrachten. Meest recentelijk was hij bij InsingerGilissen, dat in oktober 2017 voortkwam uit de fusie tussen Insinger de Beaufort en Theodoor Gilissen, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het nieuwe merk, de corporate identity en mediarelaties. Ook was De Vries nauw betrokken bij de post-fusie-integratie. Zo ontwierp hij de communicatiestrategie rond de migratie naar één cultuur en was hij betrokken bij diverse interne en externe uitingen. Eerder in zijn loopbaan bekleedde hij functies bij onder andere Coca-Cola, KPN en Yacht binnen meerdere communicatiedisciplines, waaronder advertising, public relations, sponsoring en crisiscommunicatie.

Michiel de Vries en Pieter Plaisier - The AccelerationGroup

Deze ervaring gaat hij nu inzetten bij The AccelerationGroup, een netwerkbureau bestaande uit een kernteam van vijftien ondernemers. “Het lanceren van een nieuwe merkpositionering of het creëren van draagvlak voor een reorganisatie richting belangrijke stakeholders zoals medewerkers, klanten, investeerders, media en partnerbedrijven blijkt in praktijk vaak lastiger dan gedacht. Vooral bij complexe fusie- en integratieprojecten maar ook in geval van een overname, is draagvlak voor verandering en het communiceren van vooruitgang cruciaal. Met als doel het boeken van snelle en blijvende resultaten op het vlak van cultuur, motivatie en gedrag.” 

Pieter Plaisier is begin dit jaar toegetreden tot The AccelerationGroup. Plaisier is na zijn studie Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam in 1995 gestart bij KPN, waar hij tot medio 2017 werkzaam bleef. Na een aantal functies binnen de marketing & sales-afdeling van KPN is hij bij Telfort terechtgekomen, waar hij zo’n acht jaar actief was. 

Na een tijdje de rol van marketingdirecteur te hebben bekleed bij XS4ALL, sloot Plaisier zich weer aan bij moederbedrijf KPN. In de laatste vijf jaar van zijn dienstverband bij het bedrijf was hij betrokken bij de overnames van een aantal snelgroeiende glasvezelproviders en vervulde hij de functie van Director Regional Marketing. 

Bij The AccelerationGroup zet hij zich in op het gebied van commerciële strategie, (digitale) transformaties en programma- en projectmanagement.