AXI gaat BusinessITScan oplossing aanbieden aan relaties
AXI, een ICT-bedrijf met vestigingen in Nederland en België, heeft een partnership gesloten met IT’s Teamwork. Als gevolg van de samenwerking zal AXI de BusinessITScan propositie van IT’s Teamwork aan zijn relaties kunnen aanbieden. “De softwareoplossing biedt een breed en goed inzicht in prioriteiten, kansen en risico’s”, zegt AXI-directeur Mike Snepvangers.
Met zo’n 300 medewerkers is AXI een middelgroot IT-bedrijf. De Oracle Gold Partner, Microsoft Gold Certified Partner, Hewlett Packard Enterprise Gold Partner, HP Partner First Platinum en IBM Gold Business Partner werkt voor overheidsinstellingen, zorginstellingen, dienstenorganisaties, handelsbedrijven en winkelketens.
Volgens Snepvangers krijgt AXI steeds vaker van klanten de vraag hoe ze de kwaliteit en effectiviteit van hun IT-dienstverlening hoog kunnen houden, en beter kunnen laten aansluiten op de veranderende wensen van de business. Uit onderzoek van IT’s Teamwork blijkt dat de business op hoofdlijn zes grote verwachtingen heeft van de ICT-afdeling. Lijnmanagers verwachten samenwerking, productiviteit en innovatie, IT-competenties die op orde zijn, een stabiel IT-landschap, en correct management van de financiële middelen.
Het zijn deze zes factoren die ten grondslag liggen aan de BusinessITScan van IT’s Teamwork. Met behulp van de tool, kunnen lijnmanagers en IT-managers “in zeer korte tijd inzicht krijgen in de IT-impact en de IT-tevredenheid”, legt Anton Dijkhuis, directeur van IT’s Teamwork uit. “De moderne leider wil grip, én meer waardecreatie door IT. Die kijkt vooruit en wil weten hoe IT daarvoor beter kan worden ingezet.”
Met de resultaten van de software, kunnen IT-leidinggevenden de bedrijfsvoering en de manier waarop zij de automatisering van de business ondersteunen verbeteren. Wellicht nog belangrijker, geeft de tool ook inzicht in hoe business en IT samen optrekken – sterktes en zwaktes worden samenhangend doorgemeten. “Een organisatie ontvangt realtime concrete adviezen om verbeteringen te implementeren. Zo nodig worden daarbij actuele best practices en templates aangereikt”, zegt Dijkhuis. Om ervoor te zorgen dat de adviezen die de tool uitrollen aansluiten bij de manier van werken in organisaties, bouwt de executie-aanpak op de essentie van bewezen methodes zoals ITIL, Prince2, COBIT en ISO27001.
“Juist daarom willen we deze tool positioneren bij onze relaties”, vertelt Snepvangers. Hij omschrijft de tool als een soort self-service consultancyoplossing, die bovendien geen lang en duur adviestraject behoeft: “Via de online tool worden een aantal vragen vastgelegd waarbij de organisatie aangeeft welke collega’s van de gebruikersorganisatie en de IT-afdeling aan de scan dienen mee te werken. In realtime biedt de tool een 360-graden dashboard aan en een rapport met concrete adviezen en verbetervoorstellen voor business en IT.”
Afgelopen maand maakte AXI bekend dat het in België twee bedrijven van adviesbureau Möbius heeft overgenomen: LoQutus en Ground lion. Een team van ongeveer 70 professionals maakte de overstap naar AXI als onderdeel van de integratie.
Voor IT’s Teamwork voegt de samenwerking een nieuw bedrijf toe aan het groeiende aantal partners. Organisaties die de de BusinessITScan gebruiken zijn onder meer Shoeby, Low&Bonar, Nedmag, Topaz, VanderLinden Transport Groep en Asics.
Gerelateerd: Zes IT-succesfactoren voor succesvolle digitale transformatie.