Guido van den Boom en Frank Eyssen aan de slag bij Xebia Digital

02 juli 2018 Consultancy.nl

Met de aanstelling van Guido van den Boom en Frank Eyssen heeft Xebia Digital Transformation het team versterkt met twee nieuwe partners. Van den Boom is afkomstig van Capgemini, waar hij verantwoordelijk was voor de digitale consultingpraktijk voor insurance. Eyssen werkte de afgelopen vier jaar als Managing Director voor 3Y Brand Incubator in China.

Xebia Digital Transformation is onderdeel van Xebia, een internationale ICT-dienstverlener met ruim 300 medewerkers en vestigingen in Nederland, Frankrijk, de Verenigde Staten en India. Xebia ontwerpt en bouwt digitale oplossingen voor Europese top 250-klanten en scale-ups, daarbij gebruikmakend van de nieuwste technologieën. Het bureau richt zich op digital transformation, data science, Agile, DevOps, cloud, test automation en cybersecurity.

Guido van den Boom heeft meer dan achttien jaar ervaring op het gebied van strategie en implementatie in marketing, sales, service en digital customer experience bij toonaangevende merken in B2B-, B2C- en B2B2C-omgevingen. Klanten waarvoor hij heeft gewerkt zijn Shell, RWE, Eneco, Akzo Nobel, Philips, Sony, KPN, Liberty Global, PON, Barclays, ING, AON en Rabobank. De afgelopen ruim twee jaar heeft Van den Boom aan het hoofd gestaan van de digitale consulting praktijk voor Insurance bij Capgemini.

In een reactie op zijn benoeming bij Xebia, zegt Van den Boom: “Na jarenlang in de corporate consulting-wereld te hebben gezeten werd het tijd om zelf iets neer te zetten. Meer vrijheid en meer van mezelf, mijn eigen stempel. Bij Xebia heb ik een geweldige kans gekregen om in een zeer succesvol IT-huis met een Digital Transformation unit de ‘tip of the spear’ te zijn van de gehele servicesportfolio. Samen met de Xebia-familie gaan we onze klanten helpen om geweldige digitale ervaringen voor hun klanten te realiseren!” De kersverse partner zal zich in zijn nieuwe functie focussen op smart intelligence (het realiseren van ultra-persoonlijke, ultra-relevante klantervaringen).
Guido van den Boom en Frank Eyssen aan de slag bij Xebia DigitalFrank Eyssen keerde recentelijk terug naar Nederland, na een avontuur van vier jaar in China, waar hij een digitale consultingpraktijk heeft opgezet. Eyssen heeft meer dan 25 jaar ervaring met het vormgeven, structureren en leiden van grootschalige digitale transformaties.

De nieuwe Xebia-partner is gespecialiseerd in onder meer marketing, sales, service & supply chain en heeft ruime ervaring met eCommerce en digitale platformen. Gedurende zijn carrière heeft hij gewerkt voor onder andere Philips, Danone, Sara Lee, Sandoz, Kellogg's, Colgate, Nokia, ABN AMRO, Ricoh, Canon en HP. In zijn vroege loopbaan was Eyssen Senior Consultant bij EY en hij werkte bovendien dertien jaar bij Capgemini Consulting, waar hij onder meer wereldwijd verantwoordelijk was voor channel management en waar hij leiding heeft gegeven aan de marketing-, sales- en servicepraktijk en eerder aan de supply chain-praktijk.

Eyssen blikt terug op zijn ervaringen van de afgelopen vier jaar: “In China is Digital met een ongelofelijke snelheid en op een onvoorstelbare schaal een onmisbaar deel van de samenleving geworden. Taobao met 1 miljard producten, Wechat Pay die de hele financiële dienstverlening op zijn kop gezet heeft, JD.com die 1000 fysieke winkels per dag opent. De toekomst van Digital lijkt ‘made in China’.”

Als partner bij Xebia Digital Transformation zal Eyssen zich vooral gaan richten op Smart Commerce (het ‘no glitch’ omnichannel verkopen van producten en diensten) en Smart Platforms (het slim verbinden van vraag en aanbod via platformen). Eyssen besluit: “Xebia heeft de experts en de innovatie snelheid om Digitale winnaars te bouwen!”

Nieuws

Meer nieuws over