Bain & Company Digital werkt samen met CrunchBase
Strategy consultancykantoor Bain & Company is een partnership aangegaan met CrunchBase, een platform dat ook wel de Wikipedia voor bedrijfsinformatie wordt genoemd. De partnership richt zich op het voorzien van organisaties van kwalitatieve investeringsinformatie – vooral op digitaal gebied – door grote hoeveelheden data van CrunchBase te combineren met de analytische capaciteiten van Bain.
In het snel veranderende marktlandschap van vandaag vormt innovatie meer dan ooit een van de belangrijkste strategische prioriteiten voor organisaties. Het onderwerp staat bovenaan de managementagenda’s van bestuurders, en volgens data van Strategy& is het wereldwijde uitgavenpatroon voor R&D vorig jaar gestegen naar een ongekende hoogte van $680 miljard. Tegelijkertijd verandert ook het concurrentievoordeel dat innovatie oplevert en verschuift de focus steeds meer naar co-creatie, ketensamenwerking en investeringen in innovatieve startup communities.
Een van de belangrijkste gebieden en hoog op de innovatieagenda van organisaties is ‘digital’. In vrijwel iedere industrie zorgen de ontwikkelingen rondom digital en online voor een golf aan business transformaties, nieuwe operationele modellen en veranderende klantbehoeften. Maar hoewel er overal ter wereld talloze digitale ontwikkelingen en trends zichtbaar zijn, worstelen veel bedrijven die in het domein willen investeren met het vinden van de juiste investeringsdoelen. “Vaak missen bedrijven de fact-based managementinformatie die nodig is om hun innovatie-inspanningen en investeringen op de belangrijkste digitale trends te kunnen richten”, vertelt Elizabeth Spaulding, Partner van Bain & Company in San Francisco en hoofd van de Digital-praktijk van het consultancybureau.
Om bestuurders bij dit vraagstuk te ondersteunen heeft Bain & Company besloten om een partnership aan te gaan met CrunchBase – ’s werelds meest gebruikte database voor financieringsinformatie. Met deze stap wil Bain de schat aan beschikbare data inzetten om organisaties waardevolle inzichten te bieden. Zo kunnen bedrijven bijvoorbeeld makkelijker achterhalen waar nieuwe innovaties worden ontwikkeld en gefinancierd, en kunnen ze bovendien hun potentiële investeringsdoelen en risico’s beter bepalen.
“Dit partnership brengt het beste van twee werelden samen en helpt onze klanten digitale transformaties binnen hun sector beter te herkennen”, aldus Spaulding. Volgens haar zal de samenwerking “de basis creëren om bedrijven vroegtijdig inzicht te geven in de technologische trends, die waarde aan hun organisatie kunnen toevoegen.” Jager McConnell, CEO van CrunchBase, laat weten “verheugd” te zijn over de kans om samen te werken met Bain. Hij voegt toe: “Meer dan ooit tevoren denken wij dat het cruciaal is voor bedrijven om inzichten te ontlenen aan data zodat zij geïnformeerde beslissingen kunnen maken en hun concurrentie voor kunnen blijven”.
Het dienstenportfolio dat voortkomt uit het partnership zal zich richten op grote corporates en private equity investeerders, evenals startups die hun schaal potentieel aanzienlijk kunnen vergroten. Recent onderzoek van KPMG toont aan dat het bedrag aan venture capital dat wereldwijd in startups wordt geïnvesteerd in 2015 is opgelopen tot $128 miljard.