Robert Oushoorn partner bij Bain & Company Nederland
Robert Oushoorn is begin deze maand toegetreden als Partner bij Bain & Company. Oushoorn werkte de afgelopen 14 jaar voor Strategy& en haar juridische voorganger Booz & Company.
Na het behalen van zijn Master in de Scheikunde aan de Universiteit van Leiden en zijn PhD in Scheikunde aan de Universiteit van Parijs begon Robert Oushoorn zijn loopbaan bij Shell. Na ruim vier jaar bij het olieconcern te hebben gewerkt, en met een MBA van INSEAD op zak, maakte Oushoorn in 2001 de overstap naar Booz & Company. Bij het strategisch advieskantoor werkte hij ruim veertien jaar, in zijn laatste rol als Partner. Tijdens deze periode heeft Oushoorn diverse bedrijven begeleid bij de ontwikkeling en uitvoering van strategie, resultaatverbetering en business process redesign (BPR), waarbij zijn focus ligt op klanten in de olie- en gassector, met een specifieke expertise op het vlak van internationale gas- en LNG-markten.
De afgelopen drie jaar was Oushoorn Partner bij Strategy& – na de overname van Booz & Company door PwC Advisory besloot het Big Four kantoor om het consultancybureau om te dopen naar de huidige naam*.
Begin september is Oushoorn de nieuwe uitdaging aangegaan, en is hij in dienst getreden bij Bain & Company – met circa 6.000 professionals het op twee na grootste strategie-adviesbureau ter wereld. Bij Bain is hij aangesteld als Partner. Vanuit het Amsterdamse kantoor, dat onder leiding staat van de Canadees Stephen Bertrand, zal hij zich vooral richten op (internationale) klanten in de olie- en gassector. Onlangs benoemde Bain & Company in ons land ook Allard Vegter tot Partner.
Voor Strategy& is Oushoorn de tweede Partner met een focus op de Oil & Gas praktijk die recent de overstap maakt naar een concurrent. Vorig jaar, net voor de rebranding naar Strategy&, verhuisde Otto Waterlander – destijds de Practice Leader Energy, Chemicals & Utilities in Europa – naar McKinsey & Company, waar hij momenteel Global Lead is van de Natural Gas Service Line.
* Aanleiding voor de rebranding waren contractuele afspraken gemaakt tussen Booz & Company en Booz Allen Hamilton ten tijde van de splitsing van het bureau in 2008.