WerkenbijPwC.nl genomineerd voor Gouden Cursor
De wervingssite van PwC, WerkenbijPwC.nl, is genomineerd voor Gouden PublieksCursor award. De award voor de beste recruitmentsite van Nederland en is een initiatief van Campaign Group in samenwerking met Intelligence Group. PwC is het enige adviesbureau in de lijst van 8 genomineerden, de overige partijen zijn Coolblue, De Brauw Blackstone, Eneco, Houthoff Buruma, Klap, Koninklijke Landmacht en Ricoh. De acht sites worden tot 15 november aan het publiek voorgelegd. Op 17 november wordt bekend gemaakt welke recruitmentsite door het publiek als winnaar is aangewezen.
Vorig jaar won de website van Eneco de Gouden Cursor. Deloitte won de prijs 'meest innovatieve recruitmentsite'.
Gouden Cursor vs Digitaal Werven
De Gouden Cursor awards concurreert met de Digitaal Werven awards. Jaarlijks wordt deze uitgereikt aan de bedrijven die de "beste digitale dollicitatie ervaring bieden aan kandidaten". Onlangs won Big Four adviesbureau Deloitte met de recruitmentportal WerkenbijDeloitte.nl voor tweede jaar op rij de beste Digitale Sollicitatie award. Capgemini was een van de overige genomineerden van 2011.
Gouden Cursor en Gouden PublieksCursor
Campaign Group en Intelligence Group hebben dit jaar ruim 330 recruitmentsites onder de loep genomen. De jury beoordeelt recruitment websites op 'functionele en inhoudelijke aspecten'. Naast de Gouden Cursor wordt er ook een Gouden PublieksCursor uitgereikt. Hier word juist gekeken naar de eerste indruk en de candidate experience. Oftewel, welke recruitmentsite is in staat de bezoeker direct bij binnenkomst te verrassen , te verleiden om verder te kijken en een ware beleving van de organisatie als werkgever over te brengen.