Nieuwe speler Mr. Wolf Advies: ‘We kennen de flexmarkt door en door’

16 juni 2025 Consultancy.nl

Twee ervaren adviseurs in de flexbranche hebben een nieuw adviesbureau gelanceerd dat zich volledig richt op strategisch en commercieel advies aan uitzendbureaus en detacheerders.

Met de lancering van Mr. Wolf Advies zeggen oprichters Jeroen Müller en Bram van Beetz in te spelen op een niche in de consultancymarkt. “Er zijn veel partijen die actief zijn binnen de flexmarkt, maar Mr. Wolf Advies is het eerste bureau dat zich exclusief richt op de uitzend- en detacheringsbranche”, aldus Müller.

Volgens de oprichters speelt er veel in de sector, waardoor diepe kennis van de markt en trends van doorslaggevend belang zijn. “Er komt veel op de sector af”, stelt Müller. “Nieuwe technologie, onzekere marktomstandigheden en vooral veel regelgeving. En de golf van consolidatie en internationalisering is al jaren aan de gang en blijft een trend die een impact heeft op de businessmodellen van uitzendbureaus en detacheerders.”

“Veel bureaus lopen vast op dezelfde uitdagingen en groeipijnen”, vult Van Beetz aan. “Of het nu gaat om schaalvergroting, digitalisering, positionering of klaar zijn voor strategische samenwerking met een concurrent of private equity.”

‘Wij kennen de sector door en door’

Mr. Wolf Advies is opgericht vanuit de overtuiging dat de sector baat heeft bij specialisten die de markt door en door kennen. “Wij brengen de kennis, het netwerk en de aanpak die nodig zijn om echt door te pakken. En we schrijven geen dikke rapporten, maar gaan samen aan de slag met wat echt werkt”, stelt Van Beetz.

De twee oprichters brengen samen meer dan 40 jaar ervaring in de sector mee naar het nieuwe bureau. Van Beetz werkte meer dan 25 jaar bij grote namen als Yacht, Randstad en EIFFEL, waaronder ook in executive-rollen.

“Ik heb in deze tijd van alles gezien, van opbouwen en opschalen tot ombouwen en het verkopen van praktijken. Ik kijk er nu naar uit om mijn ervaring in te zetten om uitzendbureaus en detacheerders te helpen bij het verbeteren van hun groei, positionering, bedrijfsvoering en winstgevendheid”, geeft hij aan.

Müller werkte meer dan twintig jaar bij Randstad, waar hij meest recentelijk verantwoordelijk was voor het staffing-concept in Nederland en tal van internationale markten. De afgelopen jaren gaf hij leiding aan diverse business units bij EIFFEL.

“Partijen staan voor grote keuzes op het gebied van positionering, propositie en verdienmodellen. De traditionele marges brokkelen af, concurrentie komt uit onverwachte hoeken, de verwachtingen van klanten veranderen en medewerkers willen vooral meer zingeving. Ik kijk ernaar uit om mee te werken aan het meedenken over dit soort fundamentele keuzes en vooral aan het realiseren van de plannen”, geeft Müller aan.

Gevraagd waarom het tweetal dit avontuur samen aangaat, zegt hij tot slot:: “We houden van deze branche – juist daarom zetten we nu onze tanden erin.”