Bain gaat strategie Telegraaf Media Groep doorlichten
Mediabedrijf Telegraaf Media Groep (TMG) heeft strategisch adviesbureau Bain & Company ingehuurd om de algehele strategie door te lichten. Bain zal uiterlijk begin 2012 aanbevelingen geven aan het bestuur over aanscherping van de strategie. Dat heeft TMG Chief Executive Officer (CEO) Herman van Campenhout bekendgemaakt tijdens de presentatie van Q2 financiële resultaten.
TMG gaat financieel zware tijden tegemoet. Tijdens de persconferentie gaf de topman aan dat de marge voor 2011 harder daalt dan aanvankelijk gedacht. De omzet van TMG daalde naar €147,1 miljoen van €150,6 miljoen. Analisten gingen uit van een omzet van €148,1 miljoen. De genormaliseerde EBITA was €16,2 miljoen in het tweede kwartaal, een daling met €1,6 miljoen – in lijn met de verwachting.
Prognoses geven lastig door wereldwijde onrust
Complicatie is dat het voor het bedrijf steeds lastiger wordt om concrete prognoses af te geven. "Met de recente onrust op de financiele markten is een klimaat ontstaan waarin adverteerders niet snel meer gaan besteden. We kunnen lastig inschatten hoe groot de verdere daling van advertentie-inkomsten zal zijn. Het verschilt van week tot week en daarmee is ons vermogen om vooruit te kijken zeer beperkt geworden", aldus Van Campenhout.
In November 2010 huurde Telegraag Media Groep Deloitte Corporate Finance in om de overname van de sociale netwerksite Hyves.nl af te ronden.
Over Telegraaf Media Groep
Telegraaf Media Groep is uitgever van o.a. De Telegraaf en gratis dagblad Spits. Ook op het gebied van radio heeft TMG een sterke positie: het bezit een meerderheid belang in o.a. Sky Radio, Radio Veronica en Classic FM. Daarnaast bezit TMG honderden websites en apps, diverse tijdschriften en puzzelbladen. TMG is ook in het buitenland actief.