EY zoekt 15.500 nieuwe professionals in Verenigde Staten
Professioneel dienstverlener EY heeft plannen om 6.500 ervaren professionals en bijna 9.000 studenten in het huidige fiscale jaar in de VS te werven. De meerderheid van de werknemers zal geworven worden voor Advisory, zijn adviespraktijk die de afgelopen jaar een sterke groei doormaakte.
Big 4 bureau EY heeft plannen bekendgemaakt om 15.500 nieuwe professionals in de VS te werven in zijn FY2015, welke eindigt in juli 2015. EY’s werving volgt op de sterke vraag naar diensten van zijn management consulting praktijk. “De vraag naar onze diensten en ons succes in de markt maakt dat het nodig is om meer getalenteerde mensen in te brengen”, zegt Larry Nash, Amerika’s Director of Experienced and Executive Recruiting bij EY, in een interview met Accounting Today.
Van deze 15.500 nieuwe professionals zullen zo’n 6.500 ervaren professionals zijn – een groei van bijna 50% in vergelijking met FY2013. “Dit is voornamelijk significant omdat de posities zich boven startersniveau bevinden; het zijn fulltime banen, én het zijn goedbetaalde banen”, zegt Nash. De andere 9.000 aan te werven werknemers zullen studenten zijn, die ofwel fulltime of als stagiair zullen werken.
Nash stelt dat ook al wordt er binnen alle dienstlijnen naar personeel gezocht, het hoogste aantal nieuwe professionals in EY’s adviespraktijk en verzekeringenpraktijk verwacht wordt. “Onze adviespraktijk zal naar verwachting goed zijn voor 30% van onze ervaren nieuwe aanwinsten. De praktijk is de afgelopen vijf tot zeven jaar sterk gegroeid. De afgelopen vijf jaar is er zelfs sprake van dubbelcijferige groei.”
Recruitment via werknemersdoorverwijzingen
Om het juiste talent op een kosteneffectieve wijze te vinden in de extreem competitieve markt heeft EY zijn recruitmentstrategie verschoven naar een sterke focus op 'referral recruitment'. Volgens Nash is deze methode veranderd in de grootste en meest effectieve bron van EY’s recruitment in de VS, met een verhoging van 28% in 2010 naar bijna 50% in 2014. De reden voor EY’s keuze voor de aanpak kan gevonden worden in de lange betrokkenheid die werknemers zouden hebben. “Er zijn een aantal studies en onderzoeken, zowel buiten als binnen EY uitgevoerd, die aantonen dat doorverwezen werknemers - in vergelijking met degenen die via andere kanalen ingehuurd zijn - beter presteren en iets langer blijven, aangezien zij een built-in netwerk hebben van mensen die zij kennen”, concludeert Nash.