Melissa Etheridge huurt Deloitte in voor fanbase analyse
Muzikante Melissa Etheridge heeft Deloitte Digital ingehuurd om haar fanbase te analyseren en te laten groeien, en haar te helpen met het verder ontwikkelen van een online relatie met haar volgers. Het nieuwe partnership volgt op haar onlangs uitgebrachte album.
Melissa Etheridge is een Amerikaanse rock singer-songwriter, gitariste en activiste, geboren in 1961, die haar opnamecarrière begon in 1988 met een titelloos debuutalbum. Etheridge brak door in 1993 met haar vierde album, getiteld ‘Yes I Am’, en is een Academy Award en Grammy winnende artiest. Ze bracht 15 albums uit, waarvan haar laatste, ‘This is M.E.’, in september 2014.
Voor muzikanten openen de toegenomen mogelijkheden van analytics deuren tot nieuwe inzichten. Met behulp van data en analytics tools kunnen muzikanten tegenwoordig hun fanbase analyseren; hun voorkeuren, achtergronden en hun geografische locaties, om hun publiek beter te begrijpen en te profiteren van het verkooppotentieel.
Om inzicht te krijgen in haar eigen fanbase heeft Etheridge besloten om de expertise van Deloitte Digital in te huren. De digitale tak van het Big 4 kantoor biedt strategy, mobile, social, web, cloud en digital content management oplossingen en wordt Etheridge’s ‘Digital Agency of Record’.
Naast het analyseren van haar fanbase zal Deloitte Digital zijn kennis van analytics inzetten om Etheridge’s publiek te laten groeien met behulp van op fans gerichte campagnes. Bovendien zal het bureau de online vertegenwoordiging van de zangeres beheren om haar te helpen een sterkere band met haar fans op te bouwen. “Ik heb net mijn nieuwe album ‘This is M.E.’ uitgebracht, dus het is de perfecte timing om Deloitte Digital in de arm te nemen om me te helpen mijn fans op nieuwe en krachtige manieren te bereiken. Ik zie ernaar uit om samen mooie muziek te maken”, zegt Etheridge.