TNO wint 2014 editie YPY, Accenture wint publieksprijs
Afgelopen donderdag vond de finale van de verkiezing plaats bij Nyenrode Business Universiteit. Twaalf teams streden voor de felbegeerde titel, waaronder drie adviesbureaus. Uiteindelijk werd het team van TNO verkozen tot algehele winnaar, Accenture wist de publieksprijs in de wacht te slepen.
Sinds 2009 organiseert de ICA, een vereniging voor young professionals van toonaangevende werkgevers, de ‘Young Professional of the Year’ verkiezing. De verkiezing stimuleert young professionals om een innovatieve visie op de toekomst van het bedrijf waar zij werken te ontwikkelen. In tegenstelling tot voorgaande edities werd het podium in 2014 opengesteld voor teams.
Teams van 12 bedrijven, waaronder Accenture, Eiffel en EY, bereikten de finale van de YPY Award 2014. Vijf vrouwen van TNO kwamen als winnaar uit de bus en mogen zich een jaar lang Young Professional of the Year 2014 noemen. “Dit team maakte tijdens het hele verkiezingstraject echt het verschil, nu én vooruitkijkend op de toekomst. Hun pitch over de levende bibliotheek is de letterlijke vertaling naar het thema van dit jaar ‘voor altijd bomen tot aan de hemel,” aldus de jury.
De ‘runner up’ is het team van Philips. Zijn staan voor de Happy Planet Index, waarbij niet alleen individueel geluk of het geluk van de organisatie telt, maar van de gehele mensheid. Zij mogen aan de slag met het ‘Talent Development Program met Lef’, mogelijk gemaakt door Carv Company. Accenture kreeg de meeste online stemmen (16%), daarmee kreeg het consultancyteam de publieksprijs uitgereikt. Zij gaan als team op wintersport, mogelijk gemaakt door Alpio.