Accenture, Eiffel en EY strijden om YPY 2014 award
ICA organiseert dit jaar voor de 6e keer de Young Professional of the Year. Nieuw is de competitie-vorm waarbij in plaats van individuele deelnemers dit jaar teams beoordeeld zullen worden. Drie adviesbureaus maken kans op de felbegeerde award: Accenture, Eiffel en EY.
Eigenzinnige teamplayers
ICA brengt al 25 jaar Young Professionals uit topbedrijven bij elkaar om elkaar te inspireren en uit te dagen op het vlak van zowel professionele als persoonlijke ontwikkeling middels prikkelende initiatieven. De Young Professional of the Year verkiezing is één van deze initiatieven. De verkiezing biedt jonge talenten van nu een platform aan om zich in the picture te spelen, opdat ze in de toekomst hun leidinggevende capaciteiten tentoon kunnen spreiden.
De verkiezing staat dit jaar in het teken van verbinding en samenwerking. In tegenstelling tot voorgaande edities wordt er nu een podium geboden aan teams, die in hun ingezonden filmpjes bravoure en visie dienen te laten zien.
Deelnemende teams
Twaalf teams zijn op basis van hun ingezonden filmpjes uitgekozen om deel te nemen aan de finale. Hierin pitchen ze hun visie op de toekomst vanuit het bedrijf waarin ze werken. De deelnemende teams zijn: Accenture, ASR, Tata Steel, Nationale Nederlanden, EY, Philips, ING, FrieslandCampina, TNO, Thales, Eiffel en RoyalHaskoningDHV.
Accenture, Eiffel en EY
Accenture heeft de ScanHelpMe app ontwikkeld die consumenten helpt bij het maken van duurzame keuzes. Zo wordt de verantwoordelijkheid bij de consument teruggelegd, in plaats van dat bedrijven hun marktaandeel moeten vergroten.
EY introduceert een keurmerk dat gaat voor duurzaamheid boven winst, dat bovendien geschikt is voor elk bedrijf in iedere branche. Het keurmerk toont dat de true price van duurzame producten weliswaar hoger ligt dan die van goedkoper geproduceerde producten, maar dat duurzaamheid ook geld oplevert.
Eiffel biedt een alternatief voor de disconnectie in de arbeidmarkt, en streeft ernaar om via 100% ondernemerschap Business Hapiness te bereiken. In 2030 bestaat Eiffel uit alleen maar ondernemers, en lost via die weg de problemen op die zich voordoen in de huidige arbeidsmarkt.