Alvarez: Goedkopere streamingmuziek blijkt lucratiever

27 januari 2014 Consultancy.nl

Een recentelijk rapport van het internationale advieskantoor Alvarez & Marsal (A&M) heeft uitgewezen dat goedkopere abonnementen meer inkomsten – tot wel honderden miljoenen - genereren voor muziekstreamingdiensten. De voornaamste reden voor consumenten om niet te betalen voor muziekstreaming is de hoge prijs, aldus het Amerikaanse consultancybureau.

Upgraden

Het onderzoek, waaraan zo’n 3.300 respondenten deelnamen, laat zien dat circa 40% zijn abonnement wil upgraden, als de maandelijkse abonneekosten van een streamingsdienst verlaagd worden naar €5. Zo verwacht Alvarez dat Engeland, waar zo’n 17% van de Spotify-gebruikers een premium pakket heeft, ruim boven de €200 miljoen extra omzet per jaar uitkomt als dit gebeurt. In Duitsland, dat zo’n 9% premium Spotify-abonnees kent, wordt eenzelfde stijging voorspelt.  

Goedkopere streamingmuziek blijkt lucratiever

Hoge prijs

Bevindingen van het Amerikaanse adviesbureau laten zien dat 44% van de Britten, 41% van de Duitsers en 39% van de Amerikanen vinden dat de hoge prijs de voornaamste reden is om niet te betalen voor een muziekstreamingdienst.

Volgens het consultancybureau moeten streamingdiensten daar op inspelen: “Hoewel het verlagen van prijzen een drastische stap lijkt, is er met het juiste aanbod en de juiste prijs een mogelijkheid om een duurzame interactieve muziekhandel op te zetten, en zelfs om de Netflix van de muziek te creëren.”

Spotify

Vorige maand schrapte Spotify nog het unlimited-abonnement van €5 per maand. Reden was dat het gros van de gebruikers de gratis versie of premium-variant van €10 per maand de voorkeur gaf.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup

Meer nieuws over