BDO: 50% meer kerstverkopen voor online retailers

10 januari 2014 Consultancy.nl

In het Verenigd Koninkrijk lijkt shoppen in een fysieke winkel op zijn retour. Zo concludeert accountancy- en onderzoeksbureau BDO in een onlangs verschenen rapport. De Britse online retailhandel doet daarentegen uitstekende zaken.

Teruglopende verkoopcijfers

Winkels die niet of nauwelijks investeren in online marketing hebben te kampen met teruglopende verkoopcijfers. Dat blijkt uit cijfers van adviesbureau BDO. In de feestmaand december zagen fysieke winkels van bekende merken als Gap en Hobbs hun algehele verkoop achteruit hollen. In de traditioneel populaire winkelstraten vielen de verkopen met 2,2% terug. 

Online shoppen

De online retailhandel wist daartegenover zijn groei te continueren. In 2012 werd er al een flinke omzet gedraaid met kerstmis: +31,1% ten opzichte van het voorgaande jaar. Afgelopen kerst zagen online winkeliers hun omzet doorgroeien met maar liefst 55,7%.

50 procent meer kerstverkopen voor online retailers

Don Williams, hoofd van de Retail & Wholesale tak van BDO, licht toe: “Online verkoopacties zoals ‘click and collect’ waren afgelopen kerstmis een doorslaand succes. De cijfers illustreren hoe belangrijk het is voor winkeliers om op online gebied te investeren. Veel van hen zijn teleurgesteld over de afname van fysieke winkels, maar de huidige technologische ontwikkelingen laten zien dat dit geen ramp hoeft te zijn.”

Geduld

De Britse onderzoekers van BDO kwamen tevens tot de conclusie dat consumenten juist meer geduld hebben getoond als het ging om kopen. In de maand december hebben Britten in veel gevallen gewacht tot de online uitverkoop verkoop ze massaal toeslagen.

 Nederlandse retailmarkt

Vorig jaar bracht het strategische consultancybureau Roland Berger de Nederlandse retailmarkt in beeld.  De online retailmarkt kende de afgelopen twee decennia een groei van maar liefst 700%.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly Berk BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup

Meer nieuws over