Bol.com producten nu ook in The Social Shop

23 juli 2013 Consultancy.nl

Bol.com heeft zich aangesloten als partner van The Social Shop. Door de samenwerking kunnen gebruikers nu ook hun favoriete Bol.com producten integreren binnen hun eigen ‘social shop’ op het online platform.
 
The Social Shop is een initiatief van Favela Fabric en is in augustus 2012 gelanceerd. In The Social Shop kunnen klanten een online winkel aanmaken en producten van merken/producten aanprijzen en verkopen. Sinds de oprichting openden al meer dan 10.000 consumenten een eigen shop.

Klanten als verkoper

The Social Shop is gebaseerd op het ‘social shopping’ concept waarin enthousiaste klanten worden omgeturnd tot verkopers binnen hun eigen netwerk. Het concept speelt in op de trends als referral based sales en sociale media. “Enthousiaste klanten zijn de beste verkopers” zegt Sander Dullaart, initiatiefnemer van de The Social Shop. “Onderzoek laat zien dat de mening van een vriend als een zeer betrouwbare bron wordt gezien. De referrals van een vriend of kennis zijn relevanter dan een doorsnee reclame uiting”.
 
The Social Shop - Bol.com

Beloning

Gebruikers van de site kunnen Bol.com producten, zoals ebooks, wasmachines of DVD’s, via hun sociale shop aanbevelen aan contacten. Door de integratie met sociale netwerken (Facebook, Twitter, enz) kunnen ze gemakkelijk hun aanbevolen producten/merken onder de aandacht te brengen van vrienden, kennissen en volgers. Voor elk product dat via een aanbeveling wordt verkocht, ontvangt de shop eigenaar een beloning in de vorm van een percentage van het aankoopbedrag. Dit percentage verschilt per product – zo ontvangen shop eigenaren 5% op internationale boeken, 3% op speelgoed en 5% of beautyproducten.


Profiel
Meer nieuws over
×
×
Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bewegin Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management BOLD Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Cegeka Consulting Cmotions COMATCH Conclusion Count & Cooper CPMview De Issuemakers De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting Eurekon EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting Flowant flowresulting Fronteer FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hogenhouck m&a Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven InContext innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kearney Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer Merkle METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group NEWCRAFT Node1 Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Quintop Raad van Toekomst RedFoxBlue ResidentieProfs RGP Rijnconsult Riverwise Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners SeederDeBoer Sia Partners Significant Groep Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Staffing MS Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron The Next Organization Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Volt Strategy Voogt Pijl & Partners Wielinq WIN Xebia Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup