Conversion Company koopt branchegenoot Favela
Social business specialist Conversion Company heeft branchegenoot Favela Fabric overgenomen. Financiële details van de transactie zijn niet bekendgemaakt. Met de krachtenbundeling willen beide Nederlandse bedrijven de groeiende markt van social business krachtiger bedienen.
Conversion Company is in 2007 door Martijn Haanappel en Edgar Mul opgericht. Adviesbureau Favela Fabric is een jaar ouder. Beide bureaus richten zich op het ontwikkelen en implementeren van sociale en digitale businessmodellen.
Volgens Boudewijn Zeijlmans, oprichter van Favela Fabric, vertegenwoordigt de krachtenbundeling een logische stap in de volwassen-wordende markt. “Onze vaak gemeenschappelijke opdrachtgevers hebben steeds meer behoefte aan begeleiding in de social en digital transitie die ze doormaken. Het consumentengedrag is namelijk voortdurend aan verandering onderhevig. Dit vraagt om innovatieve, passende digitale oplossingen die interactie op gang brengen. Door samen te werken met Conversion Company kunnen we onze opdrachtgevers hierbij nog beter ondersteunen.”
“Het vakmanschap dat Favela Fabric de afgelopen acht jaar heeft ontwikkeld, is een enorme verrijking voor ons en biedt grote toegevoegde waarde voor onze opdrachtgevers,” aldus Martijn Haanappel, medeoprichter van Conversion Company:
Naam Favela Fabric behouden
Het management van Favela Fabric blijft verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering. Ook blijft Favela Fabric als een zelfstandige onderneming onder haar eigen naam opereren.