Guido van den Boom en Marcel van Denderen in commerciële directie van Xebia
Xebia heeft zijn commerciële directie in de Benelux versterkt met de benoeming van Guido van den Boom tot Chief Commercial Officer en van Marcel van Denderen tot Chief Revenue Officer.
Guido van den Boom is sinds 2018 partner Digital Transformation bij Xebia. Daarvoor was hij onder meer Head of Digital Customer Experience bij Capgemini en bekleedde hij tien jaar lang verschillende managementrollen bij Accenture. Zo was hij Head of Accenture Interactive in Nederland.
Als Chief Commercial Officer richt Van den Boom zich op het versterken van klantrelaties en het realiseren van grote AI-projecten en digitale transformaties in de Benelux.
Marcel van Denderen werkt sinds 2022 bij Xebia, waar hij leidinggaf aan de Data Academy en het business development-team. In zijn nieuwe rol als Chief Revenue Officer richt hij zich op het optimaliseren van salesprocessen en het aanboren van nieuwe marktsegmenten.
Voor zijn komst naar Xebia was Van Denderen onder meer sales director bij Bluefield en vervulde hij diverse commerciële functies.
Xebia begon als een IT-consultancybureau met Nederlandse wortels, maar heeft inmiddels een wereldwijde voetafdruk opgebouwd. Meer dan 5.500 professionals werken vanuit 24 kantoren op vier continenten.
“De markt voor AI en digitale transformatie groeit explosief, maar vraagt ook om een andere commerciële aanpak”, aldus Rob Dielemans, managing director van Xebia in de Benelux. “Met de ervaring en expertise van Guido en Marcel kunnen we onze ambities in de Benelux verder vormgeven en onze klanten nog beter ondersteunen bij hun uitdagingen om AI-first te worden.”

