Accenture koopt servicedesign adviesbureau Fjord
Accenture heeft Fjord overgenomen, een internationaal servicedesign adviesbureau. Meer dan 200 digitale marketing consultants maken de overstap naar Accenture, en worden geïntegreerd binnen Accenture Interactive. Met deze overname versterkt Accenture zijn wereldwijde positie op het gebied van digitale en mobiele marketingdiensten. Een overnamesom is niet bekendgemaakt.
Fjord, opgericht in 2001, heeft de afgelopen jaren honderden klanten ondersteund bij de ontwikkeling van digitale marketing en online platforms. In de afgelopen jaren werkte het adviesbureau voor o.a. BBC, BBVA, Citibank, Nokia, PayPal en Telefónica. Fjord heeft 200 medewerkers verspreid over kantoren in Londen, Berlijn, Helsinki, Istanboel, Madrid, New York, Parijs, San Francisco en Stockholm.
Digitale marketing adviesbranche
Accenture is al een tijdje bezig om haar kennis en marktaandeel in de digitale marketing consultancy – één van de grootste groeisegementen binnen de adviesbranche – uit te breiden. In oktober 2012 nam Accenture het Amerikaanse bedrijf AvVenta over dat 600 werknemers telde, waardoor dit een grote overname was binnen het digitale marketing landschap. Vorige week nog kocht Accenture Acquity Group, waardoor 600 werknemers van het bedrijf nu deel uitmaken van Accenture’s snel groeiende ‘Interactive’ business unit.
Voorkant van web en mobiele applicaties
Met de overname van Fjord krijgt het internationale adviesbureau met name meer kennis in huis over ‘de voorkant’ van web en mobiele applicaties. Doelstelling is om klanten nog beter van dienst te kunnen zijn bij het opzetten van online strategieën en het bedenken van apps voor mobiele platforms met een end-to-end dienstverlening.