Markel vernieuwt IT-landschap met Microsoft Dynamics en Novulo

02 juli 2025 Consultancy.nl

Markel voert momenteel een grondige vernieuwing van zijn IT-landschap door. De verzekeraar stapt over op twee nieuwe systemen: Microsoft Dynamics voor de front- en midoffice en Novulo voor de backoffice. IG&H ondersteunt de hele implementatie.

Het Rotterdamse bedrijf kiest voor deze ingrijpende IT-transformatie om een infrastructuur te creëren die beter aansluit bij de bedrijfsvoering en ambities.

“We liepen tegen grenzen aan qua connectiviteit, performance en flexibiliteit”, zegt Sjanil Bansraj, Operations Director bij Markel. “Dankzij de moderne technologie van Microsoft Dynamics en Novulo hebben we een oplossing die veel beter aansluit op onze manier van werken en die met ons meegroeit. En we hebben de vrijheid om nieuwe functies toe te voegen als dat nodig is.”

Benchmark

Markel startte twee jaar geleden een intensief benchmarktraject om alternatieven te verkennen voor het bestaande platform. Na het testen van verschillende oplossingen viel de keuze op Microsoft Dynamics en Novulo, mede dankzij een succesvolle proof-of-concept en een heldere businesscase.

De nieuwe oplossing combineert Microsoft Dynamics CRM voor de front- en mid-office met het verzekeringsplatform van Novulo voor de volledige backoffice – waaronder polisadministratie, schadeafhandeling, financiële administratie en archivering. Beide platformen zijn naadloos met elkaar geïntegreerd, wat zorgt voor een uniforme gebruikerservaring en efficiënte procesafhandeling door de hele keten.

Dankzij de composable opzet van het platform kan Markel de inrichting van de IT-systemen richting de toekomt eenvoudig uitbreiden of aanpassen, waardoor de verzekeraar flexibel blijft en snel kan inspelen op nieuwe kansen of eisen vanuit de markt. “Het platform draait in de cloud, heeft sterke connectiviteit en biedt ons de mogelijkheid om processen in te richten zoals wij dat willen”, aldus Bansraj.

Implementatie

Het implementatietraject begon in januari 2025. De livegang staat gepland voor deze zomer. IG&H verzorgt de volledige implementatie.

Het adviesbureau neemt de volledige verantwoordelijkheid op zich voor het project, de migratie, de inrichting voor Microsoft Dynamics CRM, Novulo en de portalen. Ook na livegang blijft IG&H aan boord als managed services-partner.

“Onze strategische samenwerking met Markel draait om meer dan technologie alleen”, zegt Stephan de Jong, Director Insurance bij IG&H. “Wij zorgen ervoor dat Markel zich volledig kan richten op haar dienstverlening, terwijl wij het platform toekomstgericht beheren, doorontwikkelen en optimaal laten presteren.”

More on: IG&H
Netherlands
Company profile
IG&H is a Netherlands partner of Consultancy.org
Partnership information »
Partnership information

Consultancy.org works with three partnership levels: Local, Regional and Global.

IG&H is a Local partner of Consultancy.org in Netherlands.

Upgrade or more information? Get in touch with our team for details.