Marktlink begeleidt verkoop van transportbedrijf Segers aan Heppner
Segers Internationaal Transport uit Oosterhout is overgenomen door de Franse groep Heppner. Marktlinkt bracht de twee partijen samen en begeleidde het verkooptraject tot aan de closing.
Met bijna 80 vestigingen in Frankrijk en kantoren in zes Europese landen behoort Heppner tot de grootste transportbedrijven van Frankrijk. Het bedrijf biedt transportdiensten op de weg, over zee en door de lucht naar 157 landen over de hele wereld.
Door zich aan te sluiten bij Heppner verkrijgt Segers Internationaal Transport in één klap toegang tot een wereldwijd netwerk. Dat is voor het familiebedrijf uit Oosterhout belangrijk omdat het vooral internationaal actief is (70% van de omzet), met name in het handelsverkeer tussen Nederland en Spanje.
Bij Segers Internationaal Transport werken ongeveer 30 medewerkers. De omzet van het bedrijf kwam in boekjaar 2023 uit op circa €24 miljoen.
“We wilden graag samenwerken met een grootschalige transportonderneming en zijn erg blij dat we nu deel uitmaken van Heppner”, zegt Ludwig Segers, aandeelhouder van Segers Internationaal Transport. “Segers Internationaal Transport heeft hiermee de kans om zijn groeipotentieel te verhogen en zich te ontwikkelen op een steeds globalere markt.”
Segers werd tijdens het traject bijgestaan door Marktlink, dat de transactie van begin tot eind in goede banen leidde.
Ook Jean-Thomas Schmitt, CEO van Heppner, toont zich verheugd met de deal. “Met de overname van Segers Internationaal Transport en daarmee de uitbreiding van ons netwerk kunnen we ons werkgebied uitbreiden en onze operationele capaciteiten in Nederland verder ontwikkelen.”
Eerder namen de Fransen in de Benelux-regio ook het Nederlandse HaCas (2017) en het Belgische DINA (2021) over.
De deal tussen Segers en Heppner past in een bredere ontwikkeling binnen de transportbranche. Al jaren neemt het aantal fusies en overnames in de branche toe, vooral gedreven door thema’s als schaalvoordelen, verduurzaming en vergrijzing. Nederlandse transportgroepen worden hierbij steeds vaker ingelijfd door investeerders en buitenlandse partijen.