Jelmer Brinkhuis (Goodzo) maakt IT-support persoonlijk

25 april 2024 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Jelmer Brinkhuis heeft in zijn eerste zeven maanden bij Goodzo een sterke groei doorgemaakt. Een gesprek met Jelmer over hoe zijn ervaring in de horeca nu van pas komt in zijn rol als IT-expert en hoe Goodzo hem ondersteunt in zijn ontwikkeling.

In de zomer van 2023 maakte Jelmer Brinkhuis een vrij grote carrièreswitch: van de horeca naar de informatietechnologie (IT). Twee compleet verschillende werelden. Toch zijn er ook overeenkomsten.

“Het belang van het creëren van betrokkenheid, de klant centraal stellen en oplossingsgericht werken, en de verbinding zoeken. Dat zijn allemaal uitgangspunten die ik in de horeca heb opgedaan die ik ook toepas in mijn huidige baan”, legt Jelmer uit.

Jelmer Brinkhuis is IT Trainee bij Goodzo

Bij Goodzo is hij ingestroomd in het IT-traineeship, een programma dat young professionals ontwikkelt tot vakkundige IT-professionals. Het traineeship is de eerste van de drie fases van het zogeheten IT Growth Program van Goodzo.

Jelmer vond direct zijn plaats binnen de sevice desk-omgeving. Hij werkt bij zowel Goodzo als bij Koninklijke Bouwend Nederland op de servicedesk. “Het is een dynamische omgeving waar ik me als IT-trainee kan ontwikkelen.”

Maar zijn ambitie ging verder dan alleen tickets afhandelen. Jelmer voelde een behoefte naar meer interactie en het opbouwen van persoonlijke banden met mensen. Bij Koninklijke Bouwend Nederland kreeg hij de kans om zijn werkzaamheden als support engineer te combineren met on-site support – directe ondersteuning ter plaatse. Hij omarmde deze kans en begon al snel zijn stempel te drukken door eindgebruikers op te zoeken.

Jelmer zet de kracht van on-site support in voor gelukkigere ‘klanten’. “Dit verlaagt ook gelijk een drempel voor de medewerkers om naar de servicedesk toe te stappen als ze tegen een probleem aanlopen, wat uiteindelijk resulteert in een grotere tevredenheid onder gebruikers met betrekking tot IT en een verbetering in de snelheid en efficiëntie van het werkproces. Dat kan namelijk best spannend zijn voor sommige mensen. Nu bellen ze minder en komen ze fysiek langs.”

Jelmer weet zich volgens collega’s te onderscheiden door zijn mensgerichte aanpak, een aspect dat vaak ontbreekt in de digitale IT-wereld. Hij maakt persoonlijk contact en zorgt ervoor dat hij gezien en gehoord wordt. Hierdoor maakt hij zelfs de meest technische omgevingen persoonlijk, en fungeert hij als een belangrijke schakel die de verbinding maakt tussen eindgebruikers en de IT-afdeling.

Ook niet onbelangrijk: Jelmer loopt niet weg van uitdagingen, maar stapt er recht op af. Deze benadering wordt gewaardeerd door zowel zijn collega’s als klanten.