Marktlink begeleidt Stadion Feijenoord bij verkooptraject
Marktlink heeft in opdracht van Stadion Feijenoord een nieuwe eigenaar gevonden voor SMG Traffic, een bedrijf dat de verkeersmobiliteit regelt in en rondom het voetbalstadion.
SMG Traffic was onderdeel van de Security Management Group, een dochteronderneming van Stadion Feijenoord dat zorgt voor het veilige verkeer tijdens thuiswedstrijden van Feyenoord. Security Management Group levert deze diensten ook voor andere evenementen die in het stadion plaatsvinden, denk aan andere (sport)wedstrijden en concerten.
Security Management Group wilde af van de verkeersspecialist, omdat de divisie volgens directeur Bernard Gerritsma niet langer paste binnen de portefeuille.
Gerritsma: “We hebben een bewuste keuze gemaakt om SMG Traffic over te doen naar een meer gespecialiseerde partij op het gebied van verkeer en mobiliteit.”
Hiervoor werd Marktlink aan boord gehaald. De dealmaker kreeg de taak om een geschikte koper te vinden voor de juiste prijs. Deze is gevonden in Techno Traffic Control, een bedrijf met rond de 150 verkeersregelaars in vaste dienst.
Techno Traffic Control is een bekende speler in de markt, de firma regelt ook de verkeerstromen rond grote (sport)evenementen zoals Lowlands, Pinkpop, de Formule 1 Grand Prix in Zandvoort, het WK hockey, de Giro d'Italia, en de Vierdaagse van Nijmegen.
Met de overname van SMG Traffic is Techno Traffic Control per direct verantwoordelijk voor het in goede banen leiden van verkeersstromen rond wedstrijden en evenementen in De Kuip.
Op woensdag 7 februari is de eerste testcase voor Techno Traffic Control, dan komt AZ op bezoek voor de kwartfinale van de KNVB Beker.
François Moelands, directeur en eigenaar van Techno Group (het moederbedrijf van Techno Traffic Control), heeft het overnameproces als zeer prettig ervaren. “Vanaf de eerste kennismaking hebben wij ingestoken op de overname van alle medewerkers van SMG Traffic en het integreren van nieuwe werkmethoden en technologieën voor het begeleiden van de publieks- en verkeersstromen.”
“De komende tijd werken we samen met alle stakeholders, waaronder de gemeente Rotterdam en de politie, aan verbeteringen voor de in- en uitstroom van het publiek rondom evenementen, en aan het verminderen van de overlast en parkeerdruk rond Stadion Feyenoord.”
Ook Tom Beltman, directeur van Marktlink, kijkt met plezier terug op het traject. En niet alleen vanwege de uitkomst, het heeft voor hem ook een sentimentele waarde, schrijft hij openhartig op LinkedIn. “Mijn jongensdroom om in het 1e van Feyenoord te mogen spelen gaat helaas niet meer uitkomen...... Des te mooier om als professional alsnog aan de slag te mogen voor Stadion Feyenoord.”