Lorenz klaar voor de toekomst met nieuwe merkidentiteit
Het jaar 2024 is voor jb Lorenz met een knal begonnen. Per vandaag gaat het bureau uit Breda verder onder de nieuwe naam Lorenz.
“We betreden met trots een nieuw tijdperk met een naamswijziging [van jb Lorenz naar Lorenz] en verfijnde identiteit”, zegt Bianca den Outer, eigenaar en oprichter van Lorenz.
Over de aanleiding voor de rebranding zegt Den Outer: “Onze laatste merken-update dateert alweer van 8 jaar geleden. In die tussenliggende periode is er enorm veel veranderd. Onze 15de verjaardag is een logisch moment om de uitdaging aan te gaan en onze merkidentiteit een vernieuwende impuls te geven.”
Lorenz is in 2009 opgericht als expertbureau gespecialiseerd in en rond het sociaal domein. De afgelopen vijftien jaar groeide het bedrijf uit tot een gevestigde naam binnen het werkveld. Inmiddels telt het team zestien adviseurs.
“Met onze nieuwe merkidentiteit versterken we onze positie als voorloper in maatschappelijke innovatie, in lijn met onze visie om ‘samen vleugels geven aan maatschappelijke verandering’. De nieuwe merkidentiteit reflecteert drie unieke expertisegebieden van Lorenz: samenwerking, innovatie en het vormgeven van maatschappelijke veranderingen”, aldus Den Outer.
“Het nieuwe logo en de huisstijl zijn perfect in lijn met onze dynamische organisatie en we stralen tevens uit dat we samen vleugels geven aan maatschappelijke verandering. In dit digitale tijdperk vinden we het bovendien belangrijk om de persoonlijke benadering waar we voor staan tot uiting te laten komen. Ook dat is goed gelukt door het frisse kleurenpalet en een vriendelijk beeldmerk.”