Boston Consulting Group boekt recordomzet en viert 60-jarig jubileum

16 mei 2023 Consultancy.nl 2 min. leestijd

Boston Consulting Group viert dit jaar alweer zijn 60ste verjaardag. Het wereldwijde strategy consultancykantoor kan terugkijken op een indrukwekkend groeipad, zo heeft het vorig jaar opnieuw een recordomzet weten te boeken.

Boston Consulting Group (BCG) geldt als een van ’s werelds leidende consultancykantoren. Het bureau adviseert grote corporate organisaties en overheden in 80+ landen.

In 2022 genereerde het kantoor een omzet van $11,7 miljard, 11% meer dan het voorgaande financiële boekjaar. Waar de omzetstijging dit keer niet in de buurt komt bij de forse sprong van het jaar ervoor (+25%), heeft BCG alleen al in de afgelopen tien jaar zijn omzet weten te verdrievoudigen (vooral door organische groei).

Revenue of Boston Consulting Group

“Ik ben enorm trots op het werk dat BCG levert om onze klanten te helpen hun potentieel te ontsluiten, terwijl zij moeten navigeren door een door disruptie verstoord landschap, dat almaar sneller en ingrijpender verandert”, laat CEO Christoph Schweizer weten, die sinds halverwege 2021 aan het roer staat van BCG.

Los van de uitstekende financiële prestaties in het afgelopen jaar, heeft BCG dit jaar nog enkele mijlpalen te vieren. Zo bestaat het kantoor inmiddels zestig jaar en viert het ook dat het nu twintig jaar geleden is dat het bedrijf voor het eerst de omzetgrens van $1 miljard wist te doorbreken.

Anno 2023 telt BCG meer dan 30.000 professionals, die actief zijn in meer dan 50 landen. Alleen al vorig jaar steeg het personeelsbestand van het bedrijf met bijna 5.000 medewerkers.

“Wat 2023 betreft, domineert de macro-economische onzekerheid de meeste gesprekken die ik met CEO’s voer”, geeft Schweizer aan. “Kostenmanagement zal de komende jaren van cruciaal belang blijven. Maar dat geldt ook voor capaciteitsopbouw, scenarioplanning, het opschalen van digital en kunstmatige intelligentie en het aanvliegen van thema’s als klimaat en duurzaamheid.”

“Wij helpen bedrijven over de hele wereld om in actie te komen en beslissingen te nemen op basis van imperfecte informatie”, besluit de BCG-topman.