HEYDAY Facility Management koopt branchegenoot ArrangeGroup
HEYDAY heeft ArrangeGroup overgenomen. Met de toevoeging van het bureau groeit het aantal medewerkers van HEYDAY Facility Management met rond de 200 naar 700 professionals in totaal.
Volgens de CEO’s van beide partijen zorgt de deal voor een complementaire krachtenbundeling. Beide bedrijven zijn actief binnen het facility management-vakgebied, en leveren hun klanten consultancy, benchmarking, interim- en projectgerelateerde diensten.
“Deze overname zorgt er onder meer voor dat HEYDAY nu uitgroeit tot de grootste consultancy- en interim dienstverlener op facilitair gebied in Nederland”, aldus Hans Kroeze, CEO van ADG, het moederbedrijf van HEYDAY.
Als onderdeel van de overname, zullen alle activiteiten van ArrangeGroup worden opgenomen in HEYDAYs diensten op het gebied van integrated facility management, consultancy- en interim.
Remko Stolk, algemeen directeur bij HEYDAY, laat weten dat bovenop de inhoudelijke match, ArrangeGroup ook op cultureel vlak een welkome versterking vormt. “Beide bedrijven hebben een gedeelde gedrevenheid en liefde voor het facilitaire vak, maar kennen een complementaire cultuur.”
“HEYDAY is procesgeoriënteerd en gestructureerd, hanteert een onderzoeksmatige aanpak en heeft een sterk facilitair fundament. ArrangeGroup is een ondernemende, innoverende en actiegerichte organisatie. Gezamenlijk zijn we flexibeler en kunnen zo nog sneller inspelen op trends en ontwikkelingen in de markt.”
“De kennis en procesmatige aanpak van HEYDAY vult het ondernemende en enthousiasme van ArrangeGroup aan, en andersom”, vult Arjan Elst aan, mede-eigenaar van ArrangeGroup.
“Voor onze medewerkers en klanten heeft het samengaan direct meerwaarde. Bovendien zijn we als werkgever aantrekkelijker door de cultuurmix en een breed portfolio aan projecten en klanten.”
Volgens Sander Koop, mede-eigenaar van ArrangeGroup, past de overname daarnaast goed bij de ontwikkelingen binnen het vakgebied. “Er is steeds meer behoefte aan gedegen consultancy- en interim experts. Voor veel organisaties vormt dit, zeker in onzekere tijden, de nodige verlichting in de continue zoektocht naar nieuw talent.”
“Door het beste van beide werelden te bundelen, zijn we wendbaarder en kunnen we onze klanten in elke situatie de juiste aanpak bieden”, besluit hij.