Food Concept Community van start in 2023
In maart gaat de Food Concept Community van start. Het vier maanden durende programma van Hospitality Group brengt (facility) managers die zich richten op horecavoorzieningen bij elkaar om te leren én proeven van de laatste foodconcepten.
Het thema food wordt voor werkgevers meer en meer een manier om zich te onderscheiden. Enerzijds omdat medewerkers steeds bewuster bezig zijn met een gezonde en duurzame levensstijl, anderzijds omdat kantoren steeds meer een ontmoetingsplek worden, en daar hoort natuurlijk goed eten en drinken bij.
Speciaal voor (facility) managers die zich bezighouden met horecavoorzieningen, heeft Hospitality Group de Food Concept Community ontwikkeld. Dit programma brengt deelnemers bij elkaar om te sparren, spiegelen en benchmarken, met als doel hen te helpen met het uitrollen van creatieve oplossingen in hun eigen praktijk.
De Food Concept Community bestaat uit drie deep dive-sessies en een out of office tour. De aftrap (14 maart) richt zich op trends en ontwikkelingen binnen foodconcepten, sessie twee (13 april) staat volledig in het teken van misschien wel de belangrijkste trend van dit moment: de transitie naar duurzamere en gezondere voeding.
De derde deep dive (22 juni) gaat in op innovaties van de toekomst. Een sessie vol inspiratie vanuit cateraars en foodbedrijven die de manier waarop ze voedsel ontwikkelen en aanbieden naar het volgende niveau hebben getild, vaak met behulp van technologie.
De out of office tour (11 mei) brengt de deelnemers naar hartje Den Haag. Daar krijgen ze een kijkje bij diverse innovatieve foodconcepten én brengen ze een exclusief locatiebezoek aan de Tweede Kamer. Door de renovatie van het Binnenhof verblijven onze volksvertegenwoordigers de komende jaren in het voormalige ministerie van Buitenlandse Zaken. Aan bijzondere en specifieke faciliteiten ontbreekt het echter niet.
Informatie en deelname
“De combinatie van inspiratie, inhoudelijke verdieping, netwerken en fun maakt deze community uniek”, zegt Elise van Beek, Community Manager bij Hospitality Group. “Het delen van kennis en ervaring geeft inzichten die deelnemers mee kunnen nemen naar hun eigen omgeving.”
Deelnemen? Inschrijven voor het programma kan op de website van Hospitality Group tot uiterlijk 28 februari. De groep heeft een omvang van minimaal 10 en maximaal 25 deelnemers.
Deelnemers aan het programma worden ook lid van de FM Community van Hospitality Group. Deze community biedt deelnemers de mogelijkheid om uitdagingen, kennis, ervaring en inspiratie binnen facility management en huisvesting te delen met circa 150 andere professionals. Naast toegang tot een online platform kunnen leden maandelijks deelnemen aan inspiratie- en kennisdelingssessies over actuele thema’s en uitdagingen.