Mijlpaal voor snelgroeiende IT-detacheerder Hello Professionals

08 september 2022 Consultancy.nl

IT-detacheerder Hello Professionals heeft een nieuwe mijlpaal bereikt. Afgelopen maand detacheerde het bedrijf uit Naarden zijn 150ste professional – krap anderhalf jaar na de oprichting.

Hello Professionals werd op 1 januari 2021 opgericht door het duo Maarten Cobelens en Marleen Rengelink, met als doelstelling uit te groeien tot een gevestigde detacheerder waar de mensen centraal staan – niet alleen als het gaat om het vaste team, maar ook met het oog op het flexnetwerk van het bedrijf.

Het bureau detacheert IT-talent bij uiteenlopende klanten, in sectoren zoals de gezondheidszorg, overheid en technologie. “Maar we kiezen bewust voor een spreiding in sectoren om zo beter mee te kunnen bewegen in de markt”, geeft CEO Cobelens aan.

Maarten Cobelens en Marleen Rengelink - Hello Professionals

Met de 150ste plaatsing hebben de oprichters van Hello Professionals hun eigen verwachtingen weten te overtreffen, zo erkent Cobelens. Eind dit jaar verwacht de detacheerder een omzet te draaien van ruim €5 miljoen.

De ambities voor volgend jaar reiken echter nog verder: “We willen eind 2023 een omzet van €10 miljoen hebben gerealiseerd”, geeft Cobelens aan. “Maar snelle groei is voor ons geen doel op zich”, voegt hij meteen toe. “Onze visie stelt de kwaliteit van onze dienstverlening centraal.”

Duurzame matches

Maar hoe lukt het een relatief nieuwe naam als Hello Professionals om in deze zeer schaarse IT-markt zoveel talent te bemiddelen? “We matchen net even wat anders, waardoor we duurzamere matches weten te bewerkstelligen”, legt Cobelens uit.

De crux zit hem vooral in de klik tussen de opdrachtgever en de IT-professional, die verder moet gaan dan de inhoudelijke en technische match, legt Cobelens uit. “We hebben voor zowel onze opdrachtgevers als de IT-professional een eigen werkcultuur en kernwaarden-assessment ontwikkeld. Voor ons zijn de inzichten die we daarmee verkrijgen echt een voorwaarde om met elkaar de samenwerking aan te gaan.”

Dit zorgt voor relatief lange detacheringsperioden en lage mismatch-percentages. Cobelens: “De meeste professionals bij ons worden voor 6-12 maanden door de klant ingehuurd. En de meesten treden ook na een jaar in dienst bij de opdrachtgever”, voegt hij toe.

Aandacht voor de professional

Medeoprichter Rengelink, die de rol van Sales Director vervult, voegt toe dat het bedrijf ook “bijzonder veel aandacht” schenkt aan de professional. Iets waar het bij de grote partijen – die in de markt nogal eens gekscherend als ‘dozenschuivers’ bekendstaan – juist vaak aan schort.

“Los van de match op cultuur krijg je alleen een kwalitatieve match wanneer je echt luistert naar de professional. In gesprek met de IT-professionals vinden we het allerbelangrijkst om te onderzoeken wat de ideale en realistische vervolgstap kan zijn. Vanuit deze basis gaan we pas kijken naar welke opdrachtgevers hierbij passen”, legt ze uit.

“Door deze aanpak weten we dus ook veel beter wat de IT-professional vandaag de dag doet bewegen en wat hij belangrijk vindt. Dit betekent logischerwijs ook dat we bij potentiële nieuwe opdrachtgevers kritisch kijken of zij passen bij onze IT-professionals. Zien wij geen match dan communiceren wij hierover transparant”, besluit ze.