BearingPoint: Nominaties Marketing Wetenschapsprijs
BearingPoint en Platform Innovatie in Marketing (PIM) hebben de genomineerden van de Marketing Wetenschapsprijs 2012 bekendgemaakt. Op 15 mei wordt - na de presentaties van de vier genomineerde proefschriften - de winnaar van de Marketing Wetenschapsprijs bekendgemaakt.
De PIM Marketing Wetenschapsprijs wordt dit jaar voor de achtste keer georganiseerd. Uit in totaal negentien ingezonden proefstukken zijn vier proefschriften geselecteerd voor de finale. Net als vorig jaar zijn BearingPoint partner Martin Hermsen en VODW partner Beate van Dongen-Crombags onderdeel van de jury.
Genomineerden
De vier genomineerde proefschriften gaan onder andere in op de effectiviteit van marketingprogramma’s binnen de farmaceutische industrie, de effecten van cross selling in een customer service omgeving en de locatiekeuze en inrichting van winkels. De vier genomineerde auteurs in alfabetische volgorde van proefschrift:
Advances in Methods to Support Store Location and Design Decision
Dr. Auke Hunneman, Rijksuniversiteit van Groningen, onderzoekt in het proefschrift hoe op een optimale manier de locatiekeuze en de inrichting van winkels bepaald kan worden.
Health and Marketing
Dr. Nuno Miguel Almeida Camacho, Erasmus Universiteit Rotterdam, gaat in zijn proefschrift in op de ontwikkelingen binnen pharmamarketing.
Pharmaceutical Marketing: Its Effects on Drugs Sales and Beyond
Dr. Ernst Osinga, Universiteit van Tilburg, kijkt naar de effectiviteit van marketingprogramma’s binnen de farmaceutische industrie.
Serving well by selling well
Dr. Claudia Jasmand, Universiteit van Maastricht, onderzocht in haar proefschrift de effecten van cross selling in een customer service omgeving.
Jury
Drs. Hans Molenaar (directeur Beeckestijn Business School en voorzitter PIM)
Prof.dr. Tammo Bijmolt (Hoogleraar Marketing Rijksuniversiteit Groningen);
Prof.dr. Ruud Frambach (Hoogleraar Marketing Vrije Universiteit Amsterdam);
Ruud Polman (Directeur 360Touchdown);
Ing. Bjørn Hascher (Editor-in-Chief en Publisher Customer Talk);
Elsbeth Eilander (Senior editor Tijdschrift voor Marketing);
Beate van Dongen-Crombags (Partner bij VODW Marketing);
Martin Hermsen MBA ( Partner bij BearingPoint);
Robert Collignon (Senior Vice President Brand and Customer Strategy Aegon).