McKinsey koopt Spaanse Salesforce-partner S4G Consulting
McKinsey & Company heeft S4G Consulting overgenomen, een Spaans bedrijf gespecialiseerd in Salesforce-advies- en implementatiediensten. Het is voor McKinsey alweer de derde overname dit jaar.
Als onderdeel van de deal zullen ongeveer 160 werknemers uit Madrid en Barcelona de overstap maken naar McKinsey & Company, waar zij zich zullen voegen bij de technologie-service line van de Marketing & Sales-praktijk.
“Onze klanten hebben ons laten weten dat ze meer ondersteuning nodig hebben bij het naadloos laten aansluiten van technologie op hun groeiambities”, zegt Greg Kelly, senior partner en global leader van McKinsey & Company’s Marketing & Sales Practice. “Met de overname van S4G Consulting brengen we Salesforce-experts, technologie, accelerators en analytics samen en stellen we onze klanten in staat om klantwaarde en groei te realiseren.”
S4G Consulting is een Salesforce Platinum Partner. Het bedrijf is actief binnen alle facetten van het customer relationship management (CRM)-platform van Salesforce. Sinds de oprichting in 2008 heeft het bedrijf meer dan 900 projecten uitgevoerd en vandaag staat S4G Consulting in de top 10 van wereldwijde Salesforce Platinum Partners, gekeken naar klantwaardering.
“Deze overname zal onze klanten helpen om hun klantrelaties te verdiepen”, zegt Jan-Christoph Köstring, senior partner en wereldwijd co-leader van McKinseys Sales & Channel Management-praktijk. “De technologische expertise en Salesforce-knowhow van S4G Consulting, in combinatie met het groeiaanbod van McKinsey, zal bedrijven in staat stellen hun groeitransformatie te versnellen – aangedreven door Salesforce CRM-technologie.”
S4G Consulting zal door de deal onder meer kunnen profiteren van McKinseys groei- en sales & marketingcapaciteiten evenals andere synergieën, aldus oprichter en CEO Javier Heitz.
“McKinsey is ’s werelds leidende partner voor transformaties, die het beste van strategie, ontwerp, analyse en implementatiecapaciteiten samenbrengt”, aldus de topman. “We zijn er trots op dat we ons bij McKinsey aansluiten om klanten te helpen de toekomst van sales en marketing vorm te geven door middel van strategieën voor groeitransformatie.”
“Wij zijn een mensgedreven, klantgericht bedrijf”, vervolgt hij. “We creëren zinvolle, langdurige relaties en onze teams doen er alles aan om onze klanten succesvol te laten zijn. Toen McKinsey ons voor het eerst benaderde, ging de eerste slide in hun presentatie over deze klantgerichte waarde. Dat sprong er voor mij uit.”
Eerder dit jaar nam McKinsey IncepTech over, een Hongaars bedrijf dat digitale producten en bedrijven ontwikkelt. Ook werd het Argentijnse digitale bureau Lobo opgepikt. In 2021 sloot het wereldwijde strategy consultancykantoor verschillende deals.