EY verbindt zich als hoofdsponsor aan snelgroeiende padelsport
Accountants- en advieskantoor EY heeft zich als hoofdsponsor verbonden aan de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond (KNLTB), de overkoepelende sportbond die zich naast de tennissport ook sterk maakt voor de snelgroeiende racketsport padel.
De padelsport – een kruising tussen tennis en squash – is bezig met een flinke opmars. In de afgelopen jaren groeide het aantal padelbanen in Nederland naar ongeveer 800 stuks. Daarop spelen vandaag de dag zo’n 75.000 mensen padel, waarvan ongeveer 25.000 bij een vereniging. Als deze groei zich voortzet zal Nederland tegen 2024 zo’n 140.000 actieve spelers tellen.
Padel valt sinds juli 2020 officieel onder onze nationale tennisbond KNLTB. Met de ambitie om de sport verder te professionaliseren, heeft EY besloten zich als hoofdsponsor voor de sport en de KNLTB te gaan inzetten. EY heeft zich voor minimaal drie jaar als hoofdsponsor verbonden aan de bond.
Albert-Jan Smid, commercieel manager bij de bond, reageert verheugd. “We zijn trots dat EY zich aan padel wil binden en we samen deze nieuwe sport omarmen. De padelsport zit nog in de groeifase, een mooi moment om in te stappen dus. Dat vraagt om visie, vertrouwen en het lef om te investeren.”
“EY is er trots op om de komende jaren hoofdsponsor in Nederland te zijn van deze sterk opkomende sport”, laat Jeroen Davidson weten, bestuursvoorzitter van EY Nederland. Volgens Davidson heeft Padel een “enorm positieve uitstraling” en is de sport “aanstekelijk”. Bovendien is het “een dynamische teamsport voor vrouwen en mannen, jong en oud. En dat past bij wie wij zijn en wat we als merk en organisatie willen uitstralen.”
Met EY aan boord kan de KNLTB “investeren om de sport verder te professionaliseren en het dynamische en verrassende karakter van de sport zichtbaar maken bij een breed publiek”, zo valt te lezen in een persverklaring.
Saskia van der Zande, Managing Partner Core Business Services en Talent Leader bij EY, geeft aan dat het adviesbureau als hoofdsponsor van KNLTB Padel bovendien “twee belangrijke doelgroepen” bereikt: “Onze eigen medewerkers en potentiële medewerkers. Onder deze jonge doelgroepen is padel immers enorm populair en zien we vele activatiemogelijkheden.”