Werken bij The Next Organization: Sanne Kager deelt haar ervaring
Sanne Kager werkt sinds september vorig jaar als strategisch consultant bij The Next Organization. Met een achtergrond in management en digital business zit Sanne helemaal op haar plek bij het bureau. Ze blikt terug op haar eerste half jaar bij het bureau.
Waarom heb je gekozen voor The Next Organization?
“Tijdens mijn studie ben ik in aanraking gekomen met het concept ‘Business Model Innovation’. Het is een creatief en strategisch proces tegelijkertijd. Ik wist direct dat ik mijn passie had gevonden en dat ik hierin carrière wil maken.”
“The Next Organization is gespecialiseerd in Business Model Innovation en verricht eromheen verschillende services die het businessmodel van organisaties versterken.”
“Daarnaast helpt The Next Organization ook bij de implementatie van advies, zoals nu bijvoorbeeld het opzetten van een e-commerce-organisatie. Een innovatief concept bedenken is één. Maar de uitvoering, dat is waar de uitdaging ligt en waar organisaties gebaat zijn bij begeleiding. In deze onderdelen wil ik mij verder ontwikkelen.”
“Naast het specialisme geloof ik ook in de filosofie van The Next Organization. Hoewel we gedreven zijn door verdienmodellen, is verhogen van winstgevendheid voor onze klanten niet onze enige drijfveer. Met The Next Organization zetten we ons ook in voor de planeet en de maatschappij. Dit doen we door zelf actief en vrijwillig aan verschillende initiatieven bij te dragen.”
“Ik ben trots dat ik deel mag uitmaken van deze mooie groep mensen. Als ik opnieuw voor de keuze zou staan, dan zou ik wederom voor The Next Organization kiezen. Zonder twijfel.”
Hoe ervaar je werken bij The Next Organization?
“De sfeer is gemoedelijk en tegelijkertijd is het hard werken. Vanaf dag één ben ik ontzettend goed ontvangen, we werken gedreven aan verschillende klantprojecten en we proberen continu onze eigen grenzen te verleggen.”
“Een van de kernwaarden van The Next Organization is ‘collaboration with fun’. We gaan altijd met veel respect met elkaar om en vinden het belangrijk dat er wordt gelachen op werk. Dit komt mede door de maandelijkse én de wekelijkse activiteiten die The Next Organization organiseert.”
“We sluiten bijvoorbeeld de week af met een leuke borrel en hebben eens per maand een kennissessie en een sportsessie (deze activiteiten zijn nu tijdelijk niet mogelijk, of online in verband met de Covid-19-maatregelen). Dit zorgt voor een leuke sfeer op de werkvloer en een hechte groep collega’s.”
Hoe was het om te starten tijdens corona?
“De combinatie van thuiswerken en op kantoor werken vind ik erg fijn. We krijgen de vrijheid om invulling te geven aan onze eigen behoeften. Gelukkig hebben we manieren gevonden om de anderhalve meter te waarborgen, waardoor we veilig naar kantoor kunnen.”
“Wat ik natuurlijk wel mis zijn de uitstapjes die we nu niet met elkaar kunnen maken. Ook de borrel is tijdelijk op pauze gezet in verband met de maatregelen. Ik hoop dat we het snel weer kunnen oppakken.”
Naast werken bij The Next Organization doe je ook veel activiteiten binnen Amstractly, in minimalistische kunst. Hoe combineer je dit?
“Mijn rol bij The Next Organization en mijn eigen bedrijf zijn goed met elkaar te combineren. Juist de combinatie is waar ik mijn voldoening uit haal. De ervaringen die ik binnen Amstractly opdoe probeer ik toe te passen in mijn werk en vice versa. Op die manier probeer ik uit beide rollen het beste resultaat te halen.”
Tot slot: wat vind je het leukste aan werken als strategisch consultant?
“Samen de klant vooruithelpen. Dat vind ik het mooie aan ons vak. We dagen elkaar uit om kritisch te zijn naar onszelf en naar elkaar, zodat we grenzen kunnen verleggen. We werken hard om het beste resultaat voor de klant neer te zetten. Ook al is de klant tevreden, dan doen we toch nog een stapje extra.”
“De klant helpen innoveren en tegelijkertijd de wereld een stukje beter maken, dat is de reden waarom ik voor dit vak heb gekozen en ik elke dag met plezier opsta.”