Inkoopconsultancy Sourcing Champions lanceert nieuwe brand

15 december 2021 Consultancy.nl 3 min. leestijd
Meer nieuws over

Inkoopconsultancy Sourcing Champions heeft een rebranding doorgevoerd. Met de nieuwe brand onderstreept het bureau zijn vernieuwde positionering en zijn uitgebreide dienstenaanbod.

Vanuit zijn vestigingen in Amsterdam en München helpt Sourcing Champions organisaties in uiteenlopende sectoren met het ontwikkelen van hun inkoopstrategieën en het stroomlijnen van hun operaties. Daarbij stelt het bureau zich ten doel klanten te helpen bij het vertalen van hun inkoop – door velen beschouwd als een kostenfunctie – naar een concurrentievoordeel waarmee ze zich kunnen onderscheiden.

Het nieuwe merk en look-and-feel (inclusief website en logo) brengen de hernieuwde positionering en de expertise van Sourcing Champions samen. Het bureau profileert zichzelf als een  “next-level procurement consultancy” dat “traditionele inkoopstrategie-consulting combineert met digitale technologie voor maximale waarde”.

Inkoopconsultancy Sourcing Champions lanceert nieuwe brand

“Ik heb Sourcing Champions in 2014 opgericht, na 25 jaar ervaring te hebben opgedaan in supply chain en procurement, met als doel een unieke aanpak te bieden in sourcing- en inkoopoperaties”, vertelt chief executive Robert Waalder.

Sourcing Champions helpt klanten langs het gehele procurement-spectrum, van strategie tot executie. Waalder: “Wij werken samen met klanten om kansen te identificeren om hun inkoopprocessen te verbeteren. Wij streven ernaar baanbrekende mogelijkheden te vinden, die zorgen voor verantwoorde verandering en die zowel de bottom- als de topline-resultaten beïnvloeden.”

Na het identificeren van verbeterpotentieel helpt het bureau opdrachtgevers met het omzetten van de verbeteringen en het verankeren van nieuwe manieren van werken. “Ons team bestaat uit enthousiaste en zeer professionele consultants met een diepgewortelde ervaring op het gebied van procurement. Ik geloof dat ons onderscheidend vermogen ligt in onze aanpak om persoonlijk te investeren in het succesvolle projectresultaat van onze klanten.”

De transformatieaanpak van het bedrijf wordt ondersteund door de modernste technologie. “We werken samen met verschillende toonaangevende leveranciers op het gebied van inkoop”, aldus Waalder. Daartoe behoren onder meer Cirtuo en SimpliContract, en meer recentelijk is Sourcing Champions ook een consultingpartner van Ecochain geworden. 

“Met de snel veranderende omgeving is het belangrijk om op de hoogte te blijven van de nieuwste technologie”, geeft Waalder aan. “Dergelijke bewezen technologieën leveren inkoopmanagers grote voordelen op, onder meer op het gebied van betere strategische inzichten, de kosten of ten aanzien van de uitvoering van transactionele processen.”

Een fris en nieuw gezicht

Waalder: “Hoewel ons hele team hard heeft gewerkt om onze nieuwe look naar buiten te brengen, is de basis die volgens ons langdurige resultaten oplevert hetzelfde gebleven, namelijk nauw samenwerken met onze klanten en hun teams om projecten en programma’s op maat op te leveren.”

De rebranding loopt parallel met de uitbreiding van de zogeheten Boost-programma’s van het bureau. “Onze programma’s beslaan nu alle onderwerpen binnen het procurementdomein, waaronder: procurement transformation, sustainable procurement, cost reduction, digital procurement, sourcing en risk management”, besluit Waalder.