Welk integratieplatform past het beste bij mijn organisatie?

27 oktober 2021 Consultancy.nl 2 min. leestijd

Twee werkmaatschappijen van Conclusion – Virtual Sciences en myBrand – hebben hun krachten gebundeld om samen een nieuwe adviesdienst te lanceren. Hiermee helpen ze opdrachtgevers met het selecteren van het juiste integratieplatform.

Virtual Sciences en myBrand spleen met hun nieuwe dienst in op de groeiende complexiteit rondom het kiezen van welk systeem het beste past bij een bedrijf. Door het groeiende belang van IT maken organisaties gebruik van steeds meer systemen, applicaties en interfaces.

Een integratieplatform is een platform dat data van verschillende systemen samenbrengt, met als doel datagedreven werken mogelijk (of efficiënter) te maken. “Nieuwe integratietechnologieën helpen organisaties om – ondanks IT-legacy en oude architectuur – snel invulling aan informatievraagstukken te geven”, zegt Chris Geertsma, IT-consultant bij Virtual Sciences.

Welk integratieplatform past het beste bij mijn organisatie?

Maar welke partij kies je uit? Er zijn op de markt namelijk tal van leveranciers die zo’n integratieplatform aanbieden. “Denk aan SAP, Dell Boomi, MuleSoft, Red Hat of BizTalk”, zegt Geertsma. Hoe kom je dan tot de juiste keuze? “Dat is een complex vraagstuk, vooral omdat je niet alleen moet kijken naar het platform en de leverancier zelf, maar juist ook naar de fit tussen het gehele landschap en de belangrijkste bronsystemen.”

In hun opdrachten voor organisaties (Virtual Sciences richt zich op datamanagement en myBrand op SAP-diensten), ervaarden de twee Conclusion-dochters uit eerste hand de behoefte naar ondersteuning in de keuze van het juiste integratieplatform. Samen spelen ze nu in op deze behoefte. “We scheppen met onze adviesdienst overzicht in het brede aanbod aan integratieplatformen.”

Geertsma voegt toe: “We begeleiden organisaties naar een passend platform op basis van de behoefte, het gebruik, de 'current mode of operation' en de transitie naar de 'future mode of operation'”.

Lotte Egbertzen, klantcoördinator bij myBrand vult aan: “Deze nieuwe dienst laat de kracht van het Conclusion ecosysteem zien. Onze dienst brengt een breed scala aan kennis en expertise samen. Door het ecosysteem zijn we in staat om een breed portfolio mee te nemen in de aanpak en daarmee een gegrond advies uit te brengen.”