Arcadis Nederland kiest voor een topvrouw: Lidewij de Haas

05 oktober 2021 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Arcadis heeft sinds begin deze maand een vrouw aan het roer van zijn Nederlandse praktijk staan: Lidewij de Haas.

De nieuwe algemeen directeur van Arcadis Nederland is een goede bekende van de ingenieurs- en adviesorganisatie: ze is al twintig jaar werkzaam bij Arcadis en reeds sinds 2011 lid van de directie van Arcadis Nederland – eerst als directeur van de divisie Milieu & Ruimte, later als directeur Client Development en Business Development.

Ze volgt Gert Kroon op, die acht jaar leidinggaf aan de Nederlandse organisatie. “Gert stond niet alleen voor financieel succes. Onder zijn inspirerende leiding bouwde Arcadis vooral ook succesvol aan een sterk profiel als het gaat om integrale samenwerking, duurzaamheid en innovatie met altijd de klant als middelpunt. Bovendien was hij aanjager van de ontwikkeling van diversiteit en inclusie binnen Arcadis”, geeft De Haas aan.

Lidewij de Haas, Country Director Ardadis Nederland

Aan De Haas de taak om Arcadis Nederland verder uit te bouwen en te professionaliseren. Ze doet dit samen met de drie overige bestuursleden Cécile Cluitmans (Places), Tanya Sancisi (Mobility) en Harm Albert Zanting (Resilience).

Arcadis telt wereldwijd 27.000 werknemers in ruim zeventig landen. Circa 2.300 daarvan zijn werkzaam in ons land.

Ada van der Veer, voorzitter van de raad van commissarissen van Arcadis Nederland, laat weten blij te zijn dat het bedrijf een opvolger uit de eigen gelederen heeft kunnen vinden. “Wij hebben er alle vertrouwen in dat Arcadis onder leiding van Lidewij voortvarend doorgaat met slimme en vernieuwende plannen bedenken voor de huidige uitdagingen zoals bijvoorbeeld de klimaatverandering en de energietransitie, en dat tegelijkertijd de doelstellingen van de uitdagende strategie van het bedrijf worden gerealiseerd.”

Vorige week was Arcadis volop in het nieuws, toen CEO Peter Oosterveer bekendmaakte dat het bedrijf ‘nee’ zal gaan verkopen aan klanten die verduurzaming niet hoog op hun agenda hebben staan.

Hiermee wil Arcadis zijn verantwoordelijk nemen in de klimaattransitie, een van de pijlers van de nieuwe duurzaamheidsstrategie. Zelf wil het bureau zijn CO2-uitstoot terugbrengen naar netto nul in 2035.