INFO bouwt digitaal serviceplatform voor e-bikemaker VanMoof

19 april 2021 Consultancy.nl 1 min. leestijd

Adviesbureau INFO helpt de snelgroeiende Nederlandse e-bikemaker VanMoof bij het ontwikkelen van een digitaal serviceplatform.

Vandaag de dag rijden er wereldwijd meer dan 150.000 mensen op een elektrische fiets van VanMoof, dat in 2009 werd opgericht door de Nederlandse broers Taco en Ties Carlier. “2020 was een extreem groeijaar”, zegt Taco tegen RTL Nieuws. Zo verdriedubbelde afgelopen jaar de verkoopcijfers, en als het aan de broers ligt blijft het daar niet bij.

Verder groeien

Op dit moment beschikt VanMoof wereldwijd over acht fysieke winkels – onder meer in Amsterdam, Berlijn, New York en Tokio. Binnen afzienbare tijd worden dat er maar liefst vijftig. Daarnaast worden er veertien nieuwe servicelocaties geopend. Hier kunnen klanten onder andere terecht voor reparaties.

INFO bouwt digitaal serviceplatform voor e-bikemaker VanMoof

Ook zal de e-bikefabrikant in de nabije toekomst zestig partnerschappen sluiten met fietsenmakers en -winkels, waar consumenten in het vervolg ook naartoe kunnen als ze problemen hebben met hun VanMoof-fiets.

Als onderdeel van de realisatie van deze forse groeiambities heeft VanMoof het Amsterdamse adviesbureau INFO gekozen als partner om een digitaal serviceplatform te ontwikkelen. Daarnaast zal INFO de e-fietsenmaker gaan helpen bij het verkrijgen van meer inzichten in zijn bedrijfsprocessen.

“We verheugen ons erop om bij te dragen aan een essentieel onderdeel van de groei van dit Nederlandse merk”, zegt Syra Vlaanderen, werkzaam bij INFO, dat werd opgericht in 1994 en sindsdien organisaties ondersteunt met digitale vraagstukken.

“VanMoof is een prachtig voorbeeld van een succesvolle scale-up die vanuit een ijzersterk ontwerp de wereld verovert met een typisch Nederlands vervoersmiddel”, zegt Cyrille Rentier, Director of Business Development bij INFO, die “trots” is op het nieuwe samenwerkingsverband met VanMoof.