Merkle bundelt dienstverlening voor B2B-klanten
Merkle heeft zijn dienstverlening voor opdrachtgevers die zich richten op het B2B-domein gebundeld. Hierdoor ontstaat een team van 75 experts dat klanten adviseert over en ondersteunt met (digitale) marketing-, sales-, commerce- en servicevraagstukken.
Met meer dan 280 professionals behoort Merkle tot de grootste customer experience managementbureaus van ons land. Het bureau bedenkt creatieve campagnes, werkt met opdrachtgevers aan het verbeteren van de commerciële bedrijfsvoering, bouwt websites en apps, en ondersteunt bij de transitie naar datagedreven werken.
Integrale dienstverlening
Het nieuwe B2B-team van Merkle werkt in ons land voor grote klanten als Microsoft, Vodafone, ASML, Stern, Midocean, CentralPoint en Youvia. Door zijn diensten te bundelen verwacht Merkle een integrale dienstverlening te kunnen leveren, laat Managing Director Arjen Hettinga weten.
Daarbij kunnen de klanten ook profiteren van de ruim 9.600 medewerkers die Merkle over de gehele wereld heeft gestationeerd. Bovendien kan het bedrijf putten uit het netwerk van Dentsu, een van ’s werelds grootste marketing-, creative- en advertisingbedrijven.
“Met Merkle B2B kunnen we de B2B-markt nog beter helpen om onze expertise naadloos en op schaal te leveren, van lokale activaties tot wereldwijde programma’s. Door de internationale schaal is het mogelijk om Nederlandse B2B-bedrijven te helpen de wereld te veroveren”, legt Hettinga uit.
Op internationaal niveau zal Merkle B2B nauw samenwerken met verschillende zusterbedrijven, waaronder gyro’s (branding), B2B International (onderzoek), DWA (performance media) en Digital Pi ( marketing automation).
Complexe B2B-markt
De lancering van de nieuwe praktijk komt op een moment dat veel partijen in het B2B-landschap te maken hebben met tal van ontwikkelingen en veranderingen in de markt, vooral op het gebied van digitalisering, ziet ook Hettinga: “Covid-19 heeft de manier waarop bedrijven marketing en sales uitvoeren naar het digitale domein gebracht. Het leveren van waarde gecombineerd met persoonlijke, relevante klantervaringen is belangrijker dan ooit om voorop te blijven lopen.”
“Voor de meeste bedrijven brengt dit nieuwe uitdagingen met zich mee, omdat velen nog op traditionele wijze hun businessmodel en organisatie hebben ingericht”, legt hij uit. “De B2B-markt is tevens veel complexer, onder andere door de vele stakeholders die betrokken zijn bij een beslissingsproces.”
“Merkle B2B helpt om marketing, sales, commerce en service zo in te richten om de experience voor alle stakeholders tijdens het gehele beslissingsproces en de klantrelatie te kunnen regisseren, waardoor B2B-bedrijven zich daadwerkelijk kunnen onderscheiden in hun markt”, besluit Hettinga, die de B2B-praktijk zal leiden samen met zijn Merkle-collega’s Gerard van den Dool (Salesforce Partner Manager & Commercial Lead Salesforce Squad) en Stijn Statz (Commerce Director - Customer Experience).