Ervaren management consultant Jeroen van Os versterkt Bisnez

15 maart 2021 Consultancy.nl 3 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Bisnez heeft de gelederen versterkt met Jeroen van Os. In zijn nieuwe rol ondersteunt de doorgewinterde management consultant publieke organisaties op het gebied van procesverbetering en -beheersing, governance, kostenbesparing, financiële transformatie en prestatiemanagement.

Van Os kan bogen op ruim twee decennia aan ervaring in het uitvoeren en leiden van complexe advies-, implementatie- en verandertrajecten, hoofdzakelijk opgedaan bij Deloitte. In zijn laatste rol bij het Big Four-kantoor werkte hij als senior manager binnen het onderdeel Finance and Performance. 

“Ik adviseerde binnen de publieke sector en dan met name instellingen in het hoger onderwijs”, vertelt Van Os. “Mijn expertisegebied was het optimaliseren van finance operations met behulp van bijvoorbeeld procesoptimalisatie en -automatisering.”

Jeroen van Os, Management Consultant, Bisnez

Met zijn komst naar Bisnez verruilt Van Os de internationale adviesreus voor een middelgroot bureau. “Uit de gesprekken met collega’s van Bisnez concludeerde ik dat ze een hechte club kwalitatief goede adviseurs en projectmanagers vormen die op een betrokken manier hun opdrachtgevers ondersteunen. Natuurlijk door goede adviezen, maar ook door de wijze waarop deze tot stand komen: veelal door hierin samen met de opdrachtgever op te trekken.” 

Zijn uitgebreide ervaring zal hij inzetten bij opdrachtgevers binnen de publieke sector. “En tevens hoop ik bij te dragen aan de ontwikkeling van talentvolle collega’s binnen Bisnez”, geeft Van Os aan. “Mijn focus zal blijven liggen op (financiële) bedrijfsvoeringsvraagstukken bij instellingen binnen het hoger onderwijs, maar daarnaast zal ik ook andere publieke organisaties ondersteunen.” 

Met de eerste weken achter de rug kan de senior management consultant terugblikken op een geslaagde start – waarbij het natuurlijk wel gek was om vanuit huis te beginnen. “Veel wandelafspraken om mijn collega’s te leren kennen. En eigenlijk is dat wel goed omdat je er dan net wat meer tijd voor neemt. Hopelijk kunnen de afspraken met opdrachtgevers snel weer fysiek plaatsvinden en kunnen ook de (sociale) bijeenkomsten van Bisnez weer doorgang vinden.” 

Komend van het grote Deloitte geniet Van Os nu van “de korte lijntjes en platte organisatie”. “Iedereen kent elkaar en weet elkaar te vinden. Daarmee is de onderlinge betrokkenheid hoog. Dat blijkt ook uit alle gesprekken die ik afgelopen weken met collega’s heb gehad. Daarnaast ben ik positief verrast door de schat aan kennis en ervaring die aanwezig is binnen Bisnez en de mooie opdrachten die mijn collega’s uitvoeren.” 

Hij kan iedereen de overstap van een groot, internationaal kantoor naar Bisnez dan ook van harte aanbevelen. “Het klinkt misschien spannend. Maar dat is geheel ten onrechte. De kennis en kunde van de collega’s is minstens op hetzelfde niveau als dat ik gewend was. Veel van de Bisnez-collega’s hebben een deel van hun carrière gewerkt voor grote kantoren, maar vervolgens bewust de overstap gemaakt naar Bisnez. De bedrijfscultuur bij Bisnez is uniek, waarbij de opdrachtgevers en medewerkers centraal staan.”

Ook vanuit Bisnez wordt enthousiast gereageerd op het binnenhalen van Van Os: “We zijn erg blij met de komst van Jeroen naar Bisnez”, vertelt MT-lid Wim Nieuwenhuis. “Zijn vakmanschap en ervaring passen bij de ambitie die we hebben. Met de komst van Jeroen zijn we nog beter in staat onze opdrachtgevers in de publieke sector te bedienen.”