Hezelburcht zet met FirstBlue in op internationale groei

11 februari 2021 Consultancy.nl 1 min. leestijd

Het Nederlandse subsidieadviesbureau Hezelburcht zet in op internationale groei met de lancering van een nieuw merk: FirstBlue. 

Hezelburcht is meer dan 25 jaar geleden opgericht als specialist in subsidieadvies en -management. Het bureau helpt opdrachtgevers – bedrijven, kennisinstellingen en overheden – met financiering en research & development-subsidie waarmee ze hun innovatieve, duurzame en maatschappelijke ambities kunnen waarmaken.

Al een decennium is Hezelburcht actief op de internationale markt. Vanuit de kantoren in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Nijmegen en Brussel in België adviseert het bureau Europese organisaties op regionaal en Europees niveau, en op sommige thema’s zelf klanten over de hele wereld.

Hezelburcht zet met FirstBlue in op internationale groei

Met een nieuwe brand gaat Hezelburcht nu haar internationale ambities verder waarmaken. Binnen Nederland blijft het bedrijf actief als Hezelburcht, en buiten de landsgrenzen als FirstBlue. “Een andere naam, maar met dezelfde kennis, expertises en dienstverlening zoals de klanten van Hezelburcht dat gewend zijn”, legt eigenaar Marc Guelen uit.

De eerste internationale stap van FirstBlue is Duitsland. Vorige maand werd een kantoor geopend in Düsseldorf, en vanuit deze stad worden klanten in ons buurland ondersteund met het binnenhalen en beheren van Duitse subsidieregelingen, waaronder de Forschungszulagengesetz (de Duitse WBSO) en Förderwettbewerb Energieeffizienz. 

Duitsland is na het Verenigd Koninkrijk het grootste subsidieland van Europa. Volgens en rapport van het Duitse Ministerie van Financiën is vorig jaar voor €31,4 miljard aan subsidies verleend door de centrale overheid. En op lokaal niveau is voor meer dan €30 miljard aan financiële support en belastingverlaging verstrekt. 

De internationale FirstBlue merknaam wordt de komende periode stap voor stap binnen de organisatie geïntegreerd.