Delta Capita met nieuwe brand de 'volgende groeifase' in

09 februari 2021 Consultancy.nl
Profiel

Delta Capita heeft een nieuwe branding gelanceerd, die volgens de financiële sector-specialist de volgende groeifase van het bedrijf inluidt.

Na sinds de start in 2010 dezelfde branding te hebben gevoerd, heeft Delta Capita nu besloten zowel zijn logo als zijn huisstijl, tagline en andere marketinguitingen in een nieuw jasje te steken. Het bedrijf lijkt qua branding een afwijkende weg te zijn ingeslagen: zo zijn de blauwe letters en de witte achtergrond van het merk vervangen door een donkerblauwe achtergrond met witte letters en wordt in het logo en de huisstijl tevens gebruikgemaakt van een roze/magenta kleur.

Met de nieuwe tagline ‘Reinventing the financial services value chain’ laat het bedrijf goed zien hoe het zichzelf in de markt positioneert: als een end-to-end zakelijke dienstverlener die klanten met producten en diensten ondersteunt, van strategie tot oplevering.

Delta Capita met nieuwe brand de 'volgende groeifase' in

“Het financial services-segment is aan het veranderen. Wat duidelijk wordt, is dat we onszelf opnieuw moeten uitvinden om relevant te blijven en consistent waarde te kunnen leveren aan onze klanten”, stelt Delta Capita’s CMO Leeya Hendricks in een reactie op de nieuwe branding. “We hebben ons merk verder ontwikkeld en de look en feel verbeterd om innovatiever, inclusief en vooruitstrevend te zijn. Dit laat zien hoe we positieve verandering en ontwikkeling stimuleren.”

Delta Capita is sinds de oprichting uitgegroeid tot een internationale aanbieder van management consulting, technology delivery, solutions en managed services aan klanten binnen het financial services-segment. Het hoofdkantoor van het bedrijf bevindt zich in Londen, daarnaast heeft Delta Capita kantoren in Amsterdam, Frankfurt, New York, Hong Kong en Singapore.

De Nederlandse landenorganisatie telt een team van circa 65 adviseurs, sinds de overname van Voogt Pijl & Partners in oktober van vorig jaar, waarmee het bureau consultancy- en program delivery-vaardigheden toevoegde aan het bestaande team. Ook in ons land is Delta Capita onder andere actief in het bieden van technologie en oplossingen, en werkt het kantoor aan innovatieve samenwerkingsverbanden tussen banken op het gebied van wet- en regelgeving.

Het bureau is volgens topman Joe Channer wereldwijd “aanzienlijk gegroeid”. Voor 2021 wordt verwacht dat deze groei zal versnellen met behulp van investeerder Prytek Holdings, een in Singapore gevestigde investeringsgroep die vorig jaar maart aan boord is gehaald om de verdere groei te financieren.

In een telefonische toelichting op de ambities voor 2021 laat Tom Kastelein, de topman van Delta Capita Benelux, tegenover Consultancy.nl weten dat het bureau mikt op organische groei in de huidige locaties. Daarnaast verwacht de organisatie een aantal gespecialiseerde overnames te kunnen doen. In Nederland ligt de focus op de integratie met VP&P, het vergroten van de dienstverlening en accounts en het uitbouwen van de bekendheid in de markt.