Schuttelaar & Partners koopt nicheadviesbureau Awareness
Awareness, een nicheadviesbureau gespecialiseerd in beleidsmarketing, heeft zich aangesloten bij Schuttelaar & Partners, dat hiermee zijn personeelsbestand vergroot naar 90 medewerkers.
Het in Den Haag gevestigde Awareness ondersteunt organisaties in het overheidsdomein en het bedrijfsleven bij beleidscommunicatie en stakeholdermanagement, vooral richting burgers met als doel duurzame steun te verwerven voor een plan of idee. Het bedrijf richt zich op de beleidsterreinen van gebiedsontwikkeling, het sociaal domein, de gezondheidszorg, mobiliteit en de vrijetijdssector.
Zo hielp het bureau bijvoorbeeld gemeente Schiedam bij de communicatie rond een grootschalige gebiedsontwikkeling, een ministerie met het opstellen van de strategische communicatie over de hervorming van de langdurige zorg, werkte het mee aan communicatieplannen voor Lelystad Airport, en voerde het een krachtenveldanalyse voor Den Haag uit ten aanzien van zijn bomenbeleid voor de periode 2018-2030.
“We adviseren over de beste manieren om partijen en personen in beweging te krijgen. Om ‘awareness’ – het besef van een keuze – bij mensen te ontwikkelen, als basis voor verdere medewerking en samenwerking”, legt Jan Eikema uit, directeur van het communicatieadviesbureau.
Na 29 jaar zelfstandig te hebben geopereerd sluit het bureau zich nu aan bij de grotere branchegenoot Schuttelaar & Partners. “We hebben elkaar gevonden in onze gedeelde passie om samen met klanten de transitie naar een duurzame en gezonde toekomst te versnellen”, aldus Eikema.
Inhoudelijke match
“Ook inhoudelijk vullen we elkaar goed aan op actuele thema’s zoals energietransitie, klimaatadaptatie, gezonde voeding, duurzame mobiliteit en gebiedsontwikkeling”, licht Eikema toe. “We zijn trots op deze stap. Schuttelaar & Partners + Awareness is een gedroomde combinatie.”
Edwin Hecker van Schuttelaar & Partners, vult aan: “We zijn heel enthousiast over de krachtenbundeling met Awareness, omdat we nu alle relevante partijen nog beter kunnen betrekken en laten samenwerken aan de actuele uitdagingen waar we als maatschappij voor staan.”
Door de integratie telt Schuttelaar & Partners nu circa 90 medewerkers, verspreid over vestigingen in Den Haag, Wageningen en Brussel. Awareness blijft actief onder de eigen merknaam.