Zorg voor een goed werkende en up-to-date website

30 december 2020 Consultancy.nl

Consumenten gebruiken steeds vaker het internet om zich te oriënteren op producten of diensten en voor het doen van een aankoop. Het hebben van een goed werkende en up-to-date website is daarom belangrijker dan ooit tevoren. Bekijk ook eens op deze manier uw eigen website. Voldoet deze nog aan de eisen en wensen van de klant? Of is deze toe aan een update?

Een goed werkende en responsieve website is essentieel, zeker in een tijd waarin mensen zich in eerste plaats online oriënteren. Maar dat is niet de enige reden waarom een goede website laten maken van groot belang is – een up-to-date website is ook van belang voor de zichtbaarheid van uw bedrijf of organisatie.

Zelfs wanneer u geen producten online verkoopt zijn uw potentiële klanten misschien wel op zoek naar een bedrijf dat ze kan helpen met hun hulpvraag. Ze oriënteren zich online naar welke bedrijven daarvoor in aanmerking kunnen komen.

Zorg voor een goed werkende en up-to-date website

Maar liefst meer dan 80% van de mensen gebruikt Google als startpunt voor hun zoektocht. Google laat verschillende zoekresultaten zien, en zoals algemeen bekend is krijgen de sites die het hoogst ranken de meeste aandacht en traffic. Hoe sterker uw URL en website zijn, hoe groter de kans is dat uw bedrijf wordt weergegeven in zoekresultaten op Google en andere zoekmachines.

Relevante informatie aanbieden

Behalve de zichtbaarheid van een website is het ook van belang om relevante informatie aan te bieden. Een goede website met relevante informatie houdt in dat het voor klanten makkelijker is om informatie te vinden die ze nodig hebben om een aankoopbeslissing nemen. Hierbij kunt u denken aan informatie over het product of de dienst, de voordelen die het biedt en wat het voor de klant oplevert.

Het is van belang dat deze informatie duidelijk en gestructureerd wordt weergeven, zodat een potentiële klant bijvoorbeeld weet hij hoe contact kan opnemen. Daarnaast kan een website worden gebruikt om uw verhaal te vertellen, uw merk te promoten of om klanten aan te trekken.

Op het moment dat de informatie die getoond wordt relevant is voor de bezoeker kan het zomaar zijn dat ‘klanten’ contact met uw bedrijf of organisatie opnemen of een offerte opvragen. Niet voor niets wordt het surfen op internet en bezoeken van websites veel meer gebruikt dan informatie vergaren door middel van krantenartikelen, tijdschriften, tv, radio of sociale netwerken.

Interesse om uw website onder handen te nemen? Of zoekt u advies hoe u uw website kunt optimaliseren? Neem dan eens vrijblijvend contact met een webdesign- of digitaal consultancybureau op.