Capgemini bezorgt 15.000 driegangenmenu’s bij collega’s voor kerst

23 december 2020 Consultancy.nl
Profiel
Meer nieuws over

Dit jaar trakteert Capgemini zijn duizenden medewerkers in ons land op het “grootste digitale kerstdiner ooit”. Het coronavirus mocht namelijk de pret van de helaas geannuleerde kerstborrel dit jaar niet drukken. En zo werden meer dan 15.000 driegangenmenu’s thuisbezorgd bij collega’s.

ICT-dienstverlener Capgemini organiseert onder normale omstandigheden ieder jaar aan het eind van het jaar een grote kerstborrel voor alle medewerkers. Door de coronapandemie kan het jaarlijkse festijn dit jaar echter geen doorgang vinden, en moest er een nieuwe manier gevonden worden om een steentje bij te dragen aan een feestelijk kerstfeest voor medewerkers en hun familie.

Capgemini besloot een kerstdiner te organiseren voor alle medewerkers van de Capgemini Group in Nederland (waartoe ICT-dienstverleners Capgemini Nederland, Sogeti en Altran behoren). In samenwerking met sterrenchef Joris Bijdendijk van restaurant RIJKS in Amsterdam zijn in een recordtijd maar liefst 15.328 driegangenmenu’s (vlees, vis of vegan) thuisbezorgd bij de medewerkers en hun familie.

Tijdens het kerstdiner afgelopen donderdagavond konden alle deelnemers op een speciaal digitaal platform met elkaar chatten en foto’s uploaden. “Dit zorgde voor verbinding in een tijd waarin zeer veel mensen langdurig vanuit huis hebben gewerkt”, blikt Capgemini tevreden terug.

Aan het begin van de maaltijd was er nog een korte kerstgroet namens de directie van Capgemini om alle medewerkers en het thuisfront te bedanken, en een instructiefilm van Joris Bijdendijk zelf over de presentatie en bereiding van het menu.

Naast een gebaar van dankbaarheid aan de medewerkers van de Capgemini familie, was het evenement ook een steuntje in de rug voor de horeca. Bij de organisatie van het event is “expliciet gekeken naar het ondersteunen van bedrijven en branches die het op dit moment hard nodig hebben, zoals de horeca en specifiek de cateringbedrijven”.

Daarmee vormden de uitgangspunten van het evenement “echt lekker eten, onderlinge verbondenheid en steun aan de horeca”, besluit Capgemini.

Eerder deze maand organiseerde The Future Group een vergelijkbaar evenement. Toen werd in samenwerking met TV-kok Herman den Blijker gekookt samen met de 800 professionals van de organisatie.