Ruben Uppelschoten vertelt over Vasco in ‘Nederland maakt het’

29 mei 2020 Consultancy.nl

Hoog scoren op het gebied van klanttevredenheid is vaak moeilijker dan het lijkt. Ruben Uppelschoten van Vasco Consult legt in het RTL-programma ‘Nederland maakt het’ uit hoe hij met zijn organisatie ondernemers helpt om betere service te verlenen.

Klantgericht werken zou vanzelfsprekend moeten zijn, maar helaas is dat nog niet altijd het geval voor veel organisaties. “Dit komt vaak omdat verschillende processen niet optimaal zijn ingericht”, zegt Uppelschoten, Director van Vasco Consult. “Klanten zijn vandaag de dag steeds kritischer en hechten bij contact met bedrijven veel waarde aan goede communicatie en een uitstekende klantenservice. Op dat vlak zie je echter dat bedrijven het moeilijk hebben omdat ze leunen op oude systemen en oude organisatiestructuren.”

Uppelschoten laat weten dat als je deze processen echt wil verbeteren, je als ondernemer alle lagen van je bedrijf erbij moet betrekken: “Die weten samen namelijk hoe alles werkt en die weten dus ook waar de verbeteringen mogelijk zijn. En als je vervolgens besluit om een externe partij in te huren, kies dan voor een partij die samen met jou de verbeteringen komt doorvoeren. Kies dus niet voor een organisatie die slechts vertelt wat je moet doen.” 

Ruben Uppelschoten, Director van Vasco Consult“Wanneer wij een bedrijf helpen, dan realiseren we ons dat het zeer belangrijk is dat de klant direct ziet dat we daadwerkelijk iets voor hem doen, in de vorm van resultaten. Daarnaast willen we ook dat het bedrijf onze hulp op een gegeven moment niet meer nodig heeft. Daarom leren we onze klanten ook hoe ze voortaan zelfstandig de organisatie optimaal draaiende kunnen houden. Maar we houden wel in de gaten of dat goed gaat. Als we het idee hebben dat het bedrijf het voortaan zelf aan kan, dan is dat voor ons een mooi moment om weg te gaan.”

Toch benadrukt Uppelschoten dat ‘weggaan’ bij Vasco Consult niet hetzelfde betekent als ‘afscheid nemen’: “We zullen altijd contact houden met bedrijven die we hebben geholpen, vooral om te kijken hoe het op de lange termijn met ze gaat. En als het nodig is, dan komen we weer terug om even te helpen of om extra uitleg te geven. Op die manier worden de beste resultaten geboekt.”

Uppelschoten geeft tot slot een voorbeeld van een project waaraan de professionals van Vasco recent hebben gewerkt: “De klant had grote problemen met zijn klantenservice. Lange wachttijden in de callcenters, grote achterstanden in e-mailverwerking. Wij hebben daar allereerst gezorgd dat de dagelijkse operatie weer op orde kwam. Daarna hebben we gekeken wat de structurele problemen waren en die hebben we vervolgens opgelost. We zien nu dat de klanttevredenheid van dat bedrijf aanzienlijk is gestegen.”


Profiel
Meer nieuws over
×
×
Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bewegin Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management BOLD Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Cegeka Consulting Cmotions COMATCH Conclusion Count & Cooper CPMview De Issuemakers De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting Eurekon EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting Flowant flowresulting Fronteer FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hogenhouck m&a Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven InContext innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kearney Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer Merkle METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group NEWCRAFT Node1 Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Quintop Raad van Toekomst RedFoxBlue ResidentieProfs RGP Rijnconsult Riverwise Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners SeederDeBoer Sia Partners Significant Groep Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Staffing MS Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron The Next Organization Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Volt Strategy Voogt Pijl & Partners Wielinq WIN Xebia Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup