Nieuwe slogan voor Het Adviesbureau: 'Make Change Work'

13 mei 2020 Consultancy.nl

Het Adviesbureau heeft gekozen voor een nieuwe positionering en slogan: ‘Make Change Work’. Een gesprek met Martin van den Berg, Michael Spierenburg en Pieter Jan de Bree over de verandering.

Hoe is de verandering van slogan tot stand gekomen?

Partner Martin van den Berg: “De slogan ‘creëert werkgeluk’ gaf tot recent richting gaf aan ons werk bij klanten. De term werkgeluk was jaren terug een heel logische keuze. We deden onderzoek naar werkgeluk in relatie met wendbaar organiseren. Inmiddels merken wij dat werkgeluk niet meer de juiste lading dekt.”

“De kern van wat wij doen levert wel werkgeluk op, maar het is niet hetgeen waar wij echt goed in zijn. Van klanten krijgen we terug dat wij veranderen makkelijker maken. Na meerdere interviews met klanten en vele brainstorms verder, werd het duidelijk wat de slogan wel moest zijn: ‘Make Change Work’. De gedachte is dat we goed zijn in werk maken van veranderen en zo tegelijkertijd werk veranderen. Tijdens de crisisweken hebben we de nieuwe slogan en positionering direct doorgevoerd op een nieuwe website.”

Het Adviesbureau kiest voor 'Make Change Work' slogan

Bij wat voor soort vraagstukken helpen jullie opdrachtgevers?

Partner Michael Spierenburg: “De kern van het werk van Het Adviesbureau, bij klanten als Mediahuis, ING, UMC en Universiteit Wageningen, is het begeleiden van duurzame verandering.” 

“Wij werken aan wendbare organisaties en we weten dat de context een hele grote invloed heeft op hoe gelukkig mensen zijn in hun werk. De bevlogenheid van medewerkers is te beïnvloeden door de context van werk te veranderen. Dit gaat voor ons zowel over strategie, structuur en processen als de houding en gedrag van mensen.” 

“Agile en Lean zijn belangrijke methoden voor ons, maar leveren niet de gewenste verandering op. Het is van groter belang de verandering zelf goed te besturen. Samen met de voorlopers van de organisatie en met een goed transitieplan en de juiste begeleiding komt de gewenste beweging op gang.” 

Wat staat er de komende tijd te gebeuren voor Het Adviesbureau?

Mee-Ondernemer Pieter Jan de Bree: “Wij willen klanten brandstof geven voor verandering. De komende maanden gaan we meer informatie delen rondom het thema ‘make change work’ via het inspiratieplatform makechangework.nl. Het platform heeft als doel mensen te inspireren met pakkende voorbeelden over de toekomst van werk en hoe we om kunnen gaan met verandering.” 

“Het platform is een plek voor inspiratie, herkenning en verwachtingen over de toekomst. De toekomst van leven en de toekomst van werk. Je gaat het pas zien als je het door hebt is natuurlijk een fantastische uitspraak van Johan Cruijff en dat is direct de kern van het platform. Door verhalen te delen en dus te laten zien hoe het anders kan komt er nieuw bewustzijn en actie.”