Daan Versteeg leidt marktonderzoeksbureau Ipsos Nederland

06 maart 2020 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

Ipsos Nederland heeft een nieuwe Country Director benoemd: Daan Versteeg. Afkomstig van onder meer Heineken, Google en Shell neemt de marketingleider meer dan vijftien jaar aan bestuurlijke ervaring mee naar het wereldwijd en vooraanstaande marktonderzoeksbureau.

"We zijn erg blij met de aanstelling van Daan. Hij beschikt over een sterke ondernemersgeest en een grote interesse in digital analytics-innovatie. We hebben er alle vertrouwen in dat Daan zal zorgen voor groei voor Ipsos in Nederland", geeft Carlo Stokx , CEO Continental Western Europe bij Ipsos, aan in een reactie op de versterking.

Ervaren director

Met het aantrekken van Daan Versteeg haalt Ipsos, met zo’n 18.000 professionals en meer dan 5.000 klanten een van de grootste marktonderzoeksbureaus ter wereld, een director met een stevig trackrecord in huis. Versteeg kan bogen op meer dan vijftien jaar aan ervaring op het gebied van marktonderzoek, digital analytics en data science. Gedurende zijn lange loopbaan heeft hij tal van leidende marketing (intelligence), data (analytics) en data strategierollen vervuld.

Zo is hij de afgelopen jaren onder meer werkzaam geweest voor Wakoopa (Marketing Director), Netquest (Marketing Director, inmiddels onderdeel van GfK), Scoupy (Director Data & Strategy, inmiddels overgenomen door Sanoma) en
Dentsu Aegis, (het moederbedrijf van onder andere Merkle). Bij laatstgenoemde was hij Managing Director van datahub DAN DNA, Dentsu’s data science-praktijk die sinds medio vorig jaar wordt geleid door Raymon de Kruijff (tevens Vice President van Merkle). 
Daan Versteeg leidt marktonderzoeksbureau Ipsos NederlandVersteeg werkte in de eerste jaren van zijn marketingcarrière voor uiteenlopende organisaties. Zo werkte hij in zijn vroege loopbaan ruim zeven jaar bij Shell, in zijn laatste rol als Europese Marketing Advisor. Vervolgens werkte hij korte tijd voor Vrumona, een van de frisdrankenmerken binnen het Heineken-concern, in de rol van Market Intelligence & Media Manager. Hierna volgden ruim drie jaar bij Google, waar hij werkte als Senior Industry Analyst en vervolgens als Senior Analytics Lead.

Leiderschapswissel

Volgend op zijn laatste rol bij DAN DNA, besloot Versteeg zo’n zes maanden geleden zijn eigen bureau op te richten – Verschilmakers. Vanuit deze onderneming heeft hij bedrijven geholpen om te groeien met behulp van data, technologie en analytics. Begin deze maand besloot Versteeg zijn kennis en ervaring te gaan inzetten bij Ipsos, waar hij als kersverse Country Director nu leidinggeeft aan de Nederlandse business.

Versteeg volgt hiermee de Duitser Harald Hasselmann op, die het marktonderzoeksbureau sinds 2017 heeft geleid
, en eerder aan het hoofd stond van de activiteiten van Ipsos in Scandinavië en Zuid-Afrika. Volgend op de benoeming van Versteeg, zal Hasselmann binnen Ipsos in een andere functie werkzaam blijven. De komende maanden zal hij het stokje overdragen aan Versteeg.