Raymon de Kruijff krijgt leiding bij Dentsu-dochter DAN DNA

07 juni 2019 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

Raymon de Kruijff, Vice President bij Merkle Nederland, heeft een dubbele rol gekregen bij moederbedrijf Dentsu Aegis. Sinds vorige maand is hij ook verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van DAN DNA, de data science-praktijk van Dentsu Aegis.

De Kruijff heeft de taak gekregen om het DAN DNA merk in ons land uit te bouwen, en de samenwerking tussen DAN DNA en Merkle te versterken. Hierover zegt De Kruijff: “Data is dé verbinder in de marketingfunnel. Zowel Merkle als DAN DNA gebruiken data om marketing persoonlijker en effectiever in te zetten. De media-data die DAN DNA tot haar beschikking heeft, is een belangrijke toevoeging aan de CRM-data die Merkle verwerkt voor haar klanten. Daarnaast hebben we beiden data-consultancy in huis. Dit kunnen we nu geïntegreerd aanbieden bij klanten over twee domeinen.”

Dentsu Aegis lanceerde DAN DNA in 2015. De praktijk richt zich op het helpen van organisaties met datagedreven werken. “Wij zien dat er veel wordt gepraat over data. Wij gaan een stap verder. De kracht van onze aanpak zit in het concreet toepassen van data. Wij maken data inzichtelijk, begrijpelijk en direct toepasbaar”, zegt de Nederlander Walter Flaat, die de praktijk drie jaar leidde alvorens hij in maart vorig jaar naar Canada vertrok, waar hij nu fungeert als Chief Data Officer van Dentsu Aegis Canada.

Raymon de Kruijff krijgt leiding bij Dentsu-dochter DAN DNA

Mark van Dijk, een Director bij Dentsu Aegis, ziet in De Kruijff de ideale leider voor DAN DNA, dat een team heeft van ongeveer 25 specialisten, waaronder marketeers, data scientists, project managers en digitale experts. "Naast de expertise die hij meebrengt, is hij een bruggenbouwer die niet alleen data maar ook mensen met elkaar verbindt. Een belangrijke eigenschap die de basis vormt om geïntegreerd samen te werken.”

De Kruijff, die in navolging van de overname van Merkle door het wereldwijde netwerk onderdeel werd van Dentsu Aegis, geeft in reactie op zijn nieuwe uitdaging erg verheugd te zijn om zijn nieuwe rol te mogen vervullen: “Data is het nieuwe goud in marketing en onze business maakt spannende tijden door. Als een van de meest ervaren bedrijven is Dentsu Aegis in staat om uitstekende diensten in data management, data assessments, dashboarding en data modelling te kunnen leveren.”

Op LinkedIn en ten overstaan van meer dan 100.000 volgers, feliciteert Dentsu Aegis De Kruijff: “Hooray! The appointment of Raymon aims to strengthen the collaboration between DAN DNA and Merkle in the Netherlands. Good luck Raymon!” De Kruijff heeft meer dan vijftien jaar ervaring in digital marketing, customer relationship management, online communicatie en technologie. Hij sloot zich in 2015 aan bij Oxyma (in 2017 overgenomen door Merkle) na eerder zo’n tien jaar actief te zijn geweest als managing director van digital agency Emakina.

Gerelateerd: In gesprek met Raymon de Kruijff en Jeroen Blaauw van Oxyma.