Harald Hasselmann nieuwe Country Manager van Ipsos Nederland

06 december 2017 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

Ipsos-veteraan Harald Hasselman is aangesteld als de nieuwe Country Manager van Ipsos Netherlands. Eerder gaf de van origine Duitse Hasselmann al leiding aan de activiteiten van Ipsos in Scandinavië en Zuid-Afrika.

Ipsos loopt als een rode draad door de carrière van Harald Hasselmann. Na te hebben gestudeerd aan de Christian-Albrechts-Universität in Kiel, startte Hasselmann in 1987 zijn carrière als project manager bij GfM Getas (Gesellschaft für Marketing-. Kommunikations- und Sozialforschung; een vereniging voor marketing-, communicatie- en sociaal onderzoek). In 1993 werd GfM Getas overgenomen door Ipsos Germany, waar Hasselmann aan de slag ging als Managing Director. In 2002 besloot hij de grote marktonderzoeker te verlaten voor Roland Berger Market Research, de marktonderzoekstak van management consultancybureau Roland Berger.

Harald Hasselmann, Country Manager Netherlands, Ipsos

Drie jaar later werd deze onderzoekstak overgenomen door Synovate Germany, een van de grootste marktonderzoeksbureaus van Duitsland. Hasselmann verhuisde mee naar Synovate, wat zijn tweede werkgever zou worden die later in handen kwam van Ipsos. In oktober 2011 kocht Ipsos Synovate, waarmee het marktonderzoeksbureau doordrong in de top drie van grootste marktonderzoekers ter wereld.

Hasselmann, die na bijna een decennium weer terug was in dienst van Ipsos, werd aangesteld als General Manager binnen de Duitse organisatie, maar kreeg begin 2013 de kans om de activiteiten van het bureau in Zuid-Afrika te gaan leiden. Hij verhuisde naar Johannesburg, waar hij bijna 2,5 jaar de dienst uitmaakte als Country Manager. In april 2015 kwam hij weer terug naar Europa om aan de slag te gaan als Head of Cluster Region voor Scandinavië.

Ipsos Nederland

Per 1 oktober is Hasselmann opnieuw verhuisd naar een nieuwe positie binnen Ipsos. Hij geeft als Country Manager inmiddels zo'n twee maanden leiding aan de Nederlandse activiteiten van het onderzoeksbureau. Net als wereldwijd behoort Ipsos ook op de Nederlandse markt tot de top drie grootste marktonderzoeksbureaus. “We zijn erg blij met de aanstelling van Harald. Hij heeft een zeer goede reputatie binnen de Ipsos Group en brengt jaren van ervaring met zich mee vanuit diverse landen zoals Duitsland, Zuid-Afrika en de Nordics. We kijken ernaar uit om samen met hem de positie van Ipsos op de Nederlandse markt verder te versterken”, aldus Rogier Hooijschuur, CFO van Ipsos in Nederland.